تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۰۴۱۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش سواد سلامت جامعه برای مدیریت کرونا در محرم ضروری است
مشاور معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باتوجه به درپیش بودن محرم باید سطح سواد سلامت جامعه برای مدیریت کرونا در ماه محرم و عزاداری‌ها افزایش یابد.

محمداسماعیل مطلق روز دوشنبه در نخستین نشست اتخاذ راهکار و تمهیدات بهداشتی برای برگزاری مراسم محرم در شرایط کرونا در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: استان‌های خوزستان و لرستان در وضعیت قرمز کرونا هستند و با توجه به درپیش بودن ماه محرم و ارادت مردم نسبت به اهل بیت(ع) و عزاداری در این ماه، باید راهبرد مشخصی در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه آیین‌های عزاداری طبق اعلام رئیس جمهوری باید با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه برگزار شوند، گفت: ممکن است فاصله اجتماعی در تجمعات انبوه انسانی رعایت نشود و نشستن دست و استفاده نکردن از ماسک موجب بیماری شود.

مطلق با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر بهداشتی در عزاداری‌ها افزود: برنامه‌ریزی راهبردی مجموعه‌های فرهنگی، حاکمیتی، مردم و هیات‌های عزاداری باید برای برگزاری عزاداری باشکوه محرم تدوین و راهبردهای رسانه‌ای نیز اندیشیده شود.

وی بر لزوم هماهنگی نهادهای حاکمیتی برای برگزاری آیین‌های عزاداری محرم در دوران کرونا تاکید کرد و گفت: مردم باید هنگام عزاداری محرم حتما ماسک بزنند و درصورت امکان، ماسک رایگان بین عزاداران  توزیع شود.
مشاور معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: مردم باید در روزهای محرم دست‌ها را با صابون شسته و یا با الکل ضدعفونی کنند و فاصله هر فرد در تجمع‌های محرم حدود ۲ متر باشد.
وی با بیان اینکه مراسم عزاداری باید در فضای باز و درصورت امکان در روز برگزار شود، افزود: محل عزاداری و همه وسایل باید ضدعفونی شوند.  
مطلق بیان کرد: حداکثر زمان عزاداری باید کمتر از ۲ ساعت باشد و همه نذری‌ها به صورت بسته بندی و بهداشتی ارائه شوند تا بتوانیم محرم خوبی داشته باشیم.
وی افزود: نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای مردمی از بانیان مراسم بخواهند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و متخلفان را جریمه کنند.
مشاور معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ویروس کرونا وارد کشور شده و مشخص نیست تا چه زمان واکسن آن جواب بدهد لذا باید از نحوه زندگی با این ویروس آگاه شویم.

شهرستان دزفول دومین شهرستان پرجمعیت استان خوزستان است و بعد از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را به خود اختصاص داده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار