تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۰۳۹۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمادگی خوزستان برای انتقال تجربه در مورد ویروس کرونا به استان ذی‌قار عراق
  استاندار خوزستان گفت: آماده انتقال تجربیات و دانش فنی و پزشکی در خصوص ویروس کرونا به استان ذی‌قار عراق هستیم.

  غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در نشست با استاندار ذی‌قار عراق در ساختمان اداری منطقه آزاد اروند در آبادان بیان کرد: آماده انتقال تجربیات در خصوص دانش پزشکی و تجهیزات مورد نیاز از جمله اکسیژن به استان ذی‌قار هستیم.

وی افزود: در صورت فراهم بودن شرایط فنی در بیمارستان‌های ذی‌قار امکان نصب دستگاه‌های اکسیژن ساز توسط شرکت‌های ایرانی وجود دارد.

وی ادامه داد: روند بیماری کویید ۱۹ در استان خوزستان در ۲ هفته گذشته با همراهی مردم در استفاده از ماسک و حضور نیافتن در آیین‌های جشن و عزا روند کاهشی پیدا کرد.

وی افزود: در این مدت پزشکان و پرستاران در خوزستان زحمات زیادی برای رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا کشیدند.‌

نیاز استان ذی قار عراق به ۲۰ تن اکسیژن

استاندار ذی‌قار نیز در این نشست گفت: تلاش جمهوری اسلامی در مبارزه با ویروس کرونا ، با حکمت و درایت کادر پزشکی به وضعیت پایدار رسیده است.

ناظم حمید الوایلی افزود:پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ در عراق، با کمبود وسایل بهداشتی و درمانی به ویژه اکسیژن روبه رو هستیم.

وی نیاز روزانه استان ذی‌قار عراق را به اکسیژن ۲۰ تن اعلام کرد و بیان کرد: ظرفیت ذخیره ۶۰ تن اکسیژن در این استان وجود دارد.

الوایلی گفت: علاقه‌مند به تامین نیاز گاز نیتروژن از استان خوزستان هستیم.

وی افزود: سالانه ۷۰۰حدود  هزار نفر از اهالی استان ذی‌قار به ایران سفر می‌کردند که امیدوارم پس از بحران کرونا شاهد افزایش سفرهای زیارتی بین ۲ کشور باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز به بازگشایی مرز شلمچه بیان کرد: آماده گسترش روابط تجاری و اقتصادی با استان ذی‌قار هستیم.

اسماعیل زمانی افزود: امکان برگزاری نمایشگاه‌های مشترک تجاری و اقتصادی بین استان ذی‌قار عراق در منطقه آزاد اروند وجود دارد.

استاندار ذی‍‌قار عراق صبح روز چهارشنبه در سفری یک روزه ، در راس هیاتی برای بررسی امکان همکاری دو جانبه و نشست با مسوولان خوزستان، از طریق گذرگاه مرزی شلمچه وارد این استان شد.

استان ذیقار عراق که مرکز آن ناصریه است فاصله نزدیکی با مرز زمینی خوزستان دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار