تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۰۲۲۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توافق با یک خَیر مدرسه‌ساز برای تکمیل مدارس مسجدسلیمان و باوی
 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به توافق با یک خیر مدرسه‌ساز برای تکمیل ۲۴ کلاس درس، گفت: این خیر مدرسه‌ساز برای تکمیل سه پروژه در قالب ۲۴ کلاس در مسجدسلیمان و باوی، پنج میلیارد تومان مشارکت خواهد داشت.

علی قربانی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه با کمک خیرین یکی از اولویت‌های ما است، اظهار کرد: با توجه به اینکه تکمیل پروژه‌های آموزشی از طریق اعتبارات دولتی، ممکن است زمان‌بر باشد، از خیرین مدرسه‌ساز برای سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه‌ها کمک می‌گیریم. در این راستا با یک خیر مدرسه‌ساز خوزستانی توافق کردیم و این خیر تامین اعتبار بخشی از سه پروژه آموزشی را تقبل کرده است.

وی ادامه داد: این خیر مدرسه‌ساز بخشی از اعتبار ساخت یک مدرسه دوازده کلاسه در مسجدسلیمان که ۴۰ درصد پیشرفت دارد را تقبل کرد. این مدرسه تا مهر ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین با توجه به اینکه منطقه نمره ۲ در مسجدسلیمان فاقد مدرسه است، این خیر موافقت کرد که یک و نیم میلیارد تومان از اعتبار ساخت مدرسه را تقبل کند و مابقی را از اعتبارات دولتی تامین می‌کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: همچنین یک پروژه شش کلاسه در شیبان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد وجود دارد که این خیر مدرسه‌ساز ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل این پروژه را تامین خواهد کرد. این پروژه در مهر ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

قربانی بیان کرد: در مجموع این خیر مدرسه‌ساز برای تکمیل سه پروژه در قالب ۲۴ کلاس در مسجدسلیمان و باوی پنج میلیارد تومان مشارکت خواهد داشت.

وی در خصوص وضعیت مدارس مسجدسلیمان، افزود: مدارسی که از زلزله مسجدسلیمان آسیب دیدند در واقع سه بخش هستند؛ حدود ۵۰ مدرسه نیاز به تعمیرات داشتند که در مهر سال قبل تکمیل شدند، حدود چهار مدرسه دیگر از مدارس، آسیب بیشتری دیده بودند و نیاز به مقاوم‌سازی داشتند که ۲ مدرسه از این تعداد تکمیل شدند و مابقی مهر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در پایان با بیان اینکه امیدواریم که در مهر سال جاری و سال آینده بتوانیم مدارس آسیب دیده از زلزله و در حال ساخت مسجدسلیمان را تکمیل کنیم، گفت: همچنین یک مدرسه دوازده کلاسه با کمک خیرین، یک مدرسه توسط راه و شهرسازی و دو مدرسه دوازده و پانزده کلاسه توسط وزارت نفت در حال ساخت هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار