تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۰۰۴۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هجوم ریزگردها در استان خوزستان تا حدودی کنترل شده است
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: استان خوزستان با گرد و غبار در کانون های داخلی و خارجی درگیر است، و در ترسالی های اخیر بعضی از کانون های ریزگرد از طریق پخش سیلاب‌ها،باران و کاناهای آب تاحدودی کنترل شده است.
  کیومرث حاجی زاده در جلسه کارگروه استانی مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت:استان خوزستان هنوز با گرد و غبار چه از کانون داخلی و چه در کانون خارجی درگیر است البته در ترسالی های اخیر در بعضی از کانون های ریزگرد از طریق پخش سیلاب ها، باران و کانال های آب تاحدودی کنترل شده است.

وی افزود: اگر گرد و غبار در خوزستان دوباره رخ دهد  مردم انتظار دارند مسئولاندمجدد در مواجه با این بحران درمانده نشوند،هر چندکه  کشوربا تحریم های ظالمانه رو به رو است و این روزها با وجود شعارهای بشر دوستانه و حقوق بشری برخی کشورها حتی اجازه ورود لوازم درمانی برای مردم را نخواهد داد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری اجازه دادند تا از صندوق توسعه ملی اعتباری برداشته شود و  برای مقابله با گرد و غبار مورد استفاده قرار شود، برای همین مسئله  بایستی مسئولان پای کار آمده و با جدیت در این امر ورود کنند.

 مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: کنترل ریزگردها برعهده سازمان جنگل های منابع طبیعی و آبرسانی استدو عرصه ها برعهده جهاد نصر است و در این زمینه نیز اعتبارت خوبی به آنها تخصیص داده شده است.

حاجی زاده بیان کرد: برای مقابله با ریزگردها در برخی نقاط استان خوزستان کاشت نهال موثر واقع نمی شود و انجام این کار به نوعی هدر رفت هزینه محسوب شده و لازم است روشهای دیگری مورد بررسی قرار گیرد.

 مدیر کل مدیریت بحران گفت: یکی از کانون های اصلی گرد و خاک که همیشه مرکز استان را غافلگیر می‌کند کانون ریزگرد کریت کمپ و غیزانیه است و  باید فکری اساسی برای آن شود.

وی ادامه داد: در کنار دیگر اقدامات اولویت بندی شده برای مقابله با ریزگردها برخی دستگاه ها وظایف ذاتی دارند به عنوان مثال شهرداری موظف است مساله کمربندسبز را اجرایی کنند.

 همچنین در کنار آن شرکت هایی که آلایندگی و مشکلاتی دارند مکلفند هرساله درصدی را به فضای سبز و نهال کاری اختصاص دهند اما به نظر میرسد مدتی است این اقدامات اجرایی نمی‌شود که لازم است در این زمینه پیگیری لازم صورت گیرد.

حاجی زاده بیان کرد: اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز سال گذشته 18 دستگاه ماشین چند منظور شستشوی معابر و مه پاش را تهیه شده و در اختیار شهرداری 18 شهرستان استان خوزستان قرار داد و در حال حاضر نیز برای ضدعفونی معابر در مقابله با کرونا نیز به کمک آمده اند اما تعداد این ماشین ها کافی نیست.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار