تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۲۰۰۱۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زیرساخت‌های بخش غیزانیه در حال تکمیل است
استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه کارهای مختلفی در منطقه غیزانیه انجام شد، زیرساخت‌های این منطقه در حال تکمیل است.

 غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح آب‌رسانی به بخش غیزانیه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث آب شرب یکی از معضلات این منطقه است و کارهای خوبی در این زمینه انجام شد اما روند انجام کار به نسبت انتظار و قولی که به مردم داده شد، بسیار کند بوده است.

وی افزود: مشکلاتی در کار پیش آمد، مانند افزایش قیمت‌ها، مسائل ارزی و معارضان طرح باعث ممانعت از پیشرفت کار شدند.

شریعتی ادامه داد: برخی از افرادی که در روستا هستند و یا زمین‌های آنها در آنجا است از اجرای لوله گذاری آب و فاضلاب ممانعت کردند، اما اکنون کار در حال انجام است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه امیدواریم تا ۴۵ روز آینده آب غیزانیه وصل شود، عنوان کرد: امیدواریم با کمک مردم و تلاش آبفای روستایی بتوانیم هر چه سریع‌تر با اتمام این پروژه بتوانیم مشکل اساسی چند ساله این محله را حل کنیم.

شریعتی تصریح کرد: کار تکمیلی در این راستا داریم که با نفت در حال انجام هستیم که ۱۰ کیلومتر از مسیر سوفیره بگیریم، اکنون در آنجا لوله وجود دارد و امکان انتقال آب است اما فرسوده بوده، اگر بتوانیم اعتباری را از نفت به این بخش اختصاص دهیم، این پروژه در آینده تکمیل می‌شود و مسیر انتقال آب به سمت غیزانیه به طور کامل به نسبت قبل پایداری بسیار بهتری برخوردار خواهد بود و آب ۲۴ ساعته برای این منطقه برقرار خواهد شد.

وی بیان کرد: در مسیر مشرحات که آن هم در مسیر غیزانیه است، ۴۳ کیلومتر خط اصلی است که توسط سازمان آب و برق خوزستان این خط لوله فراهم شده است، شبکه‌های داخل روستاها بوده که هشت روستا با چهار هزار جمعیت را ما باید تأمین آب می‌کردیم که این امر نیز در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است که تا ۲۰ روز آینده این وصل می‌شود و اگر این مسیر انجام شود ما آب کل غیزانیه را تأمین کرده‌ایم.

وی گفت: این کار با هزینه‌ای بالغ‌بر ۷۰ میلیارد تومان انجام شده است که ۳۰ سال آینده آب پایداری برای غیزانیه تبدیل می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: با توجه به اینکه کارهای مختلفی مانند راه و فضاهای آموزشی در این بخش انجام شد با اجرای این پروژه زیرساختی پروژه‌ها انجام شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار