تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۹۳۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاخير در اعلام تعطيلي ادارات؛ کارمندان را بیرون کشاند
با وجود اينكه غلظت گرد و غبار در ساعات اوليه صبح امروز بسيار زياد بود و پيش‌بيني مي‌شد كه ادارات شهر اهواز تعطيل شوند، به دليل تاخير در تصميم‌گيري و اطلاع‌رساني درباره تعطيلي ادارات، بسياري از كارمندان از منزل خارج شدند.
 
به گزارش ايسنا، موج گرد و غبار كه هم‌اكنون در شهر اهواز و ديگر شهرهاي استان خوزستان مستقر است، از ساعات نخستين بامداد امروز (سه‌شنبه) وارد استان شد و غلظت آن نيز قابل توجه است، با اين وجود تصميم‌گيري و اطلاع‌رساني درباره تعطيلي ادارات با تاخير انجام شد و بسياري از كارمندان با تصور اينكه امروز ادارت تعطيل نيست عازم محل كار خود شدند؛‌ اين در حالي است كه اطلاع‌رساني درباره تعطيلي ادارات پس از ساعت 8 صبح انجام شد و بسياري از كارمندان در اين ساعت در محل كار خود حاضر بودند.
 
تصميم‌گيري درباره تعطيلي ادارات در حالي با تاخير انجام شد كه اين موضوع از سوي دولت به استاندار تفويض شده و تصميم‌گيري در شهرستان‌ها نيز بر عهده فرمانداران است؛ در چنين شرايطي پيگيري خبرنگار ايسنا در ساعات اوليه صبح امروز به جايي نرسيد و در نهايت خبر تعطيلي ادارات با تاخير اعلام شد.
 
معاون اداره‌كل هواشناسي خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسناي خوزستان اعلام كرد كه اطلاعيه پيش‌بيني گرد و غبار، ساعت 14 روز گذشته (دوشنبه) منتشر شده و در اين اطلاعيه اعلام شد كه امروز شاهد گرد و غبار در استان خواهيم بود. اين پديده به دليل تغييرات فشار هوا و وزش باد در شمال كشور عراق ايجاد شده و از نيمه‌شب گذشته ذرات گرد و خاك وارد استان شدند.
 
وي با بيان اينكه با توجه به سكون نسبي هوا پيش‌بيني مي‌شود گرد و غبار تا اواخر وقت امروز در استان مستقر باشد، افزود: در حال حاضر ميزان ذرات معلق در آسمان اهواز 5000 ميكروگرم بر مترمكعب است؛ همچنين ميزان ذرات معلق در آسمان آبادان 5200، دزفول 4900 و سوسنگرد 3000 ميكروگرم بر مترمكعب است.
 
احمدرضا لاهيجان‌زاده، مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان نيز به خبرنگار ايسناي خوزستان گفت: درباره پيش‌بيني گرد و غبار مساله‌اي كه وجود دارد اين است كه در حال حاضر هواشناسي تنها مي‌تواند ورود يك توده گرد و غبار به استان را پيش‌بيني كند و تا زماني كه اين توده به استان وارد نشده نمي‌توان گفت غلظت آن چه ميزان است؛ به عنوان مثال هفته گذشته هواشناسي اعلام كرد كه يك توده گرد و غبار در حال حركت به سمت استان است و اين در حالي است كه غلظت ذرات معلق حتي از 300 ميكروگرم هم بيشتر نشد.
 
وي افزود: شب گذشته با وجود اينكه اطلاعيه هواشناسي استان منتشر شده بود، ولي تا ساعت 4 بامداد غلظت ذرات معلق در هوا بسيار اندك بود و حتي از 300 ميكروگرم هم بيشتر نشد، اين در حالي است كه تا ساعت 6 صبح و در كمتر از دو ساعت ميزان ذرات معلق در هوا به 5000 ميكروگرم رسيد.
 
لاهيجان‌زاده با تاكيد بر اينكه معضل گرد و غبار آثار و عوارض اقتصادي، اجتماعي و بهداشتي زيادي به همراه دارد، تصريح كرد: در حال پيگيري براي دستيابي به سايت‌هايي ماهواره‌اي هستيم و در صورت تحقق اين موضوع، غلظت ذرات معلق نيز قابل پيش‌بيني خواهد بود.
 
در چنين شرايطي اين سوال مطرح مي‌شود كه علت تاخير در تصميم‌گيري و اطلاع‌رساني درباره تعطيلي ادارات، در فاصله زماني ساعت 4 بامداد تا 8 صبح چيست؟ در شرايطي كه اطلاعيه گرد و غبار از يك روز قبل منتشر شده و غلظت گرد و غبار هم به اندازه‌اي است كه آسمان شهر اهواز كاملا زرد رنگ شده، چرا بايد اطلاع‌رساني با تاخير انجام شود و بسياري از كارمندان مجبور شوند در چنين شرايطي از منزل خارج شوند و در ترافيك رفت و برگشت خود از ادارات بمانند؟
:
:
:
آخرین اخبار