تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۵۶۹۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سپاه خوزستان ۱۲ روستای زلزله‌زده ‌کرمانشاه را بازسازی می‌کند
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) گفت: سپاه خوزستان ۱۲ روستای زلزله‌زده ‌کرمانشاه را بازسازی می‌کند.

امام خمینی(ره) بسیج را تجلی وحدت و یکپارچگی آحاد مردم می‌دانستند و یادآور می‌شدند که هدف همه امامان معصوم ایجاد وحدت و یکپارچگی در میان ملت مسلمان بوده و فرموده‌اند «ائمه ما با همان دید الهی که داشتند، می‌خواستند که این ملت‌ها را با هم بسیج کنند از راه‌های مختلف، اینها را یکپارچه کنند تا آسیب پذیر نباشند»

همچنین رهبر کبیر انقلاب اسلامی، از بسیج به ‌عنوان طریقه دفاع از کیان انقلاب و اسلام یاد می‌کرده‌اند و فرموده‌اند «اگر دفاع بر همه واجب شد، مقدمات دفاع هم باید عمل شود؛ این‌طور نیست که واجب باشد بر ما که دفاع کنیم و ندانیم چه جور دفاع کنیم؛ ارتش بیست میلیونی (بسیج) فرمول دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی است».

بی‌شک امام راحل تاریخ‌دانی زبده و آینده‌نگری خبره بوده‌اند که فرموده‌اند «بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن، نام ونشانی در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند» چرا که امروزه و با گذشت 29 سال از رحلت رهبر کبیر انقلاب، کشورهای زیادی با الگوگیری از بسیج انقلاب اسلامی به تشکیل گروه‌های مردمی مبارز با هدف دفاع از مظلومان و مقابله با مستکبران زمان و جهان می‌پردازند.

سرهنگ میر عبدالرضا حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) در نشستی به موضوعات مختلف مرتبط با بسیج پرداخت که در ادامه نخست نکات مهم و سپس مشروح کامل این گفت‌گوی صمیمی را می‌خوانید.

* سربازان گوش به ولایت امام خامنه‌ای پرچم داعش را به پایین کشیدند

*بیش از 150 الی 200 کانکس 6 متری به مناطق زلزله‌زده ارسال می‌شود

*فرزندان انقلاب توانسته‌اند صنعت تکنولوژی انرژی هسته‌ای را بومی سازی کنند

* معادلات پوسیده و پوشالی ابرقدرتی که حاکمیتش بر اساس بمب اتم است را به هم ریخته‌ایم

*کانون فوق بحرانی ریزگردها در خوزستان اکنون بیش از 60 درصد پوشش گیاهی دارد

ضمن تبریک هفته بسیج و خسته نباشید به دلیل تعدد برنامه‌ها، قبل از آغاز سوال‌ها، در بهار آزادی و شکست داعش یادی می‌کنیم از شهدای عزیز مدافع حرم و اگر شما نیز در این زمینه سخنی دارید، بفرمایید.

در ابتدا سلام و درود می‌فرستم به روح پرفتوح شهدای عزیز و نازنینی که امروز باعث افتخار ما شدند و سبب شدند داعش که در نوع خودش ارتشی قدرتمند بود و با ادعای یک حکومت مستقل در عراق و سوریه پرچمی بالا برده بود را با نثار جان پاکشان و به لطف خداوند، و نیز به دست سربازان گوش به ولایت امام خامنه‌ای این پرچم به پایین کشیده شود.

با این شرایط می‌توانیم بگوئیم، داعش تمام؟!

اکنون داعش در حوزه جغرافیایی عراق و سوریه، پایگاهی ندارد. البته به این معنی نیست که داعشی دیگر وجود ندارد و هنوز جیش الفتح و جبهه النصره هستند اما دیگر پایگاهی در مکانی که متعلق به حضرت زینب(س) در سوریه و نیز در مکانی که متعلق به امام علی(ع)، حضرت سیدالشهدا(ع) و ابوالفضل عباس(ع) در عراق است، ندارند. جشن این روز را باید با خانواده‌های شهدایی تقسیم کرد که امروزه فرزندانشان در بهشت آباد آرام گرفته‌اند.

نیروهای بسیج در کسب این پیروزی بزرگ و شکست داعش نقش به سزا و حائز اهمیتی داشته‌اند اکنون نیز در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه برخواسته؛ ماهیت بسیج بر اساس چیست؟  

بسیج، ارتشی بنا نهاده شده با قواعد مکتبی و ولایتمداری است که با جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران شجره طیبه‌ای تحت عنوان بسیج بنیان‌گذاری شد که هر وقت امام و رهبر اراده کنند این ارتش، ساختاری نظامی می‌یابد و در نوع خودش نیز اگر لازم باشد همانگونه که مشاهده شد در یاری رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه نیز به شکل ویژه ورود می‌کند.

می‌توان گفت امروزه نگاه‌ها در گوشه و کنار جهان به فعالیت‌های جمهوری اسلامی خیره شده به طور مثال حماسه اربعین که پروفسور الکساندر دوگین نظریه پرداز و استراتژیست بزرگ روسی آن را همچون یک حادثه آخرالزمانی تشبیه کرده به بزرگترین و مردمی ترین تجمع دنیا با حضور 20 میلیون جمعیت در گوشه‌ای از جهان تبدیل شده که زمانی قرار بود در آنجا حسین‌بن علی(ع) را محو کنند.

بنابراین به آماده‌سازی مقدمات برگزاری حماسه اربعین که از همه ادیان و ملل در آن شرکت می‌کنند باید توجه کرد چرا که این موضوع یک مقدمه و یک تحول اساسی در مقیاس جهانی است.

به زلزله کرمانشاه اشاره کردید، ما و به احتمال زیاد خوانندگان این مصاحبه مایل هستیم از اقدامات سپاه در این زمینه بیشتر بدانیم.

سپاه شعار نمی‌دهد مرد عمل است از این رو سپاه خوزستان نیز برای کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه 48 تریلی حامل اقلام مورد نیاز ارسال کرده است همچنین بیش از 150 الی 200 کانکس 6 متری نیز برای این مردم عزیز ارسال خواهد شد.

همه مردم کرمانشاه از اهل تسنن و شیعه هم‌وطنان عزیز ما هستند از این رو سپاه خوزستان تقبل کرده 12 روستا را بازسازی کند. قرارگاه سپاه خوزستان در کرمانشاه شکل گرفته شده و با بررسی‌هایی که در آینده نزدیک انجام خواهد شد نیروهای کمکی بیشتری اعزام می‌شود.
خوزستان جزو نخستین استان‌هایی بوده که در اولین فرصت نیروهای کمکی و اقلام مورد نیاز را منتقل کرد به طور مثال نیروهای سوسنگرد که در مناطق زلزله‌زده مستقر بودند روزانه 8 هزار وعده غذایی به دست مردم می‌رساندند.

 39 سال از شکل‌گیری بسیج می‌گذرد امروزه بسیجیان در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کنند؟

ما سربازانی داریم که در حوزه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و علمی فعالیت می‌کنند و امروزه انقلاب اسلامی فرزندانی دارد که توانسته‌اند صنعت تکنولوژی انرژی هسته‌ای را بومی سازی کنند. بسیاری از پیشرفت‌ها در کشور را مدیون این فرزندان هستیم و به جد می‌توان گفت تفکر بسیجی، تفکری بزرگ است.

امروز بسیج زنده است و هرجایی که نیاز باشد و رهبری دستور دهد و در همه زمینه‌ها از جمله محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، بنگاه‌های زودبازده اقدام می‌کند و حتی در زمینه خنثی کردن مشکلاتی مثل بحث مواد مخدر که دشمن در آن به فعالیت می‌پردازد حرکت‌هایی انجام داده و می‌دهد؛ بنابراین هرجایی را که نگاه کنیم ایفای نقش بسیج را می‌بینیم.

بسیج فقط مختص ایران است و  به ایران ختم می‌شود؟

ما در بسیج نمی‌خواهیم فقط به فکر ایران باشیم و اگر به منطقه نگاه کنیم می‌بینیم که بسیج مردم سوریه با حضور ادیان مختلفی از جمله مسیحیان و اهل تسنن و شیعه نیز شکل گرفته است.

همچنین در عراق نیز به شکل‌گیری بسیج مردمی و یا در شکل گیری انصارالله یمن می‌توان توجه کرد. حزب‌الله که تشکلی بسیجی است نماد قدرتمند لبنان است. بسیج امام حتی از تنگه‌های بسفور و دلگان و از مرزهای شرقی و غربی گذشت امروز افتخار می‌کنیم که با تمام قدرت، معادلات پوسیده و پوشالی ابرقدرتی که حاکمیتش بر اساس بمب اتم است را به هم ریخته‌ایم.

چه چیزی زمینه این همه تحول مهم و اساسی در جهان به واسطه بسیجیان شده است؟

 افتخار می‌کنیم که امروزه بسیج ما بسیج جهانی و بین‌المللی است و این موضوع را مقام معظم رهبری نیز در بیاناتشان فرموده‌اند. این تحول اساسی در منطقه به جهت تفکر نابی است که مقام معظم رهبری پیش روی جوانان بسیجی و این کشور گذاشت.

توان بسیج را به چه اندازه می‌سنجید؟

 امام خمینی(ره) در گذشته و اکنون نیز مقام معظم رهبری فرزندانی را تربیت کردند و تحویل مملکت دادند که به واسطه حضور این فرزندان انقلاب، بزرگترین ابرقدرت‌های تئوریسین دنیا هنوز نتوانسته‌اند آسیبی به جمهوری اسلامی ایران برسانند.

همانطور که می‌دانید چند سالی است که مردم خوزستان بیش از پیش با پدیده ریزگردها مواجه هستند بنابراین سپاه همچنان به اجرای طرح بیایان‌زدایی ادامه خواهد داد؟

آخرین باری که گرد و خاک شد مربوط به منطقه کریپ کمپ اهواز بود در حالی که در کنار این منطقه، کانون فوق بحرانی ریزگردها قرار دارد که سپاه در آن به اجرای طرح نهال‌کاری پرداخت و اکنون بیش از 60 درصد سبزینگی در این منطقه فوق بحرانی دیده می‌شود.

اگر اعتبارت را زودتر به این امر اختصاص می‌دادند نتایج خیلی بهتر می‌شد ما برای کارهایمان از هزینه سرباز می‌زدیم اما اگر دولت بخواهد باز هم کمکش خواهیم کرد.

در پایان به مهمترین برنامه‌های بسیج نیز اشاره‌ای کنید.

 در روز یکشنبه 5 آذر نمایش قدرت بسیجیان را داریم که 30 الی 35 هزار بسیجی در سطح استان خوزستان در این همایش شرکت خواهند داشت. به طور کلی در هفته بسیج بیش از هزار و 300 برنامه برگزار شد و می‌شود.

سخن پایانی...

سرهنگ حاجتی:خبرگزاری تسنیم را یکی از خبرگزاری‌های پاک می‌دانیم؛ خبرگزاری که با تمام وجود به دنبال حقایق و فرامین مقام معظم رهبری است از این جهت خوشحال شدم که در کنار شما قرار گرفتم و نیز این پیروزی بزرگ بدست آمده از شکست داعش را به مجموعه خبرنگاران و مسئولان خبرگزاری صاف، پاک و بسیجی‌وار تسنیم تبریک می‌گویم.

امام خمینی(ره) معتقد بودند که تفکر بسیجی باید همواره در جامعه زنده باشد، زیرا آثاری که بر این حقیقت ناب مترتب است، برای همیشه نظام و انقلاب را بیمه خواهد کرد ایشان می‌فرمایند «اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد گردید والا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند، بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان‌خاطر به‌کار خود ادامه دهد» 

همین تفکر و ذات خالص و ناب بسیج و سپاه بود که اینک جهان از لوث وجود داعش پاک شده و حتی آنان نیز که روزی بر ریشه ملعونه گروهک‌های تکفیری آب حیات ریختند و بعدها نیز طعم میوه مسمومش را چشیدند از حرکت‌های وحشیانه داعش دور شده‌اند. امروز جهان و جهانیان به اقتدار ایران اسلامی پی برده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار