تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۹۲۲۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲ هزار و ۶۰۰ سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر جمع‌آوری شد

 سرپرست شهرداری خرمشهر گفت: افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ سرویس نخاله ساختمانی از سطح این شهر جمع‌آوری شد.

دامون عبدالهی‌زاده اظهار کرد: جمع ‌آوری و انتقال نخله‌های ساختمانی هزینه‌های زیادی را برای شهرداری در پی دارد و نیاز است تا مردم و ارگان‌های دولتی در این کار به شهرداری کمک کنند.

وی اضافه کرد: حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری به دلیل گستردگی و اهمیت موضوع پاکیزگی شهر، به صورت فعال و همه روزه نسبت به جمع آوری نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر اقدام می‌کنند.

عبدالهی‌زاده به رنگ آمیزی ۴۵ کیلومتر از جداول خیابان‌ها و بلوارهای شهر خرمشهر اشاره کرد و بیان کرد: چهار کیلومتر از نرده‌های پیاده‌رو ساحلی امام خیمینی(ره) و بلوار بایندر رنگ آمیزی شده است.

وی به اجرای هشت کیلومتر هرس و فرم دهی درختان، کاشت ۹ هزار متر مربع گل‌های فصلی و نصب مجموعه وسایل جدید بازی کودکان در چهار پارک خرمشهر اشاره کرد و گفت: ۲ نماد نخل نوری در میادین کوی بهروز و بسیج نصب شد.

۲ هزار و ۶۰۰ سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر جمع‌آوری شد

سرپرست شهرداری خرمشهر به اجرای طرح آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر خرمشهر پس از ۲۰ سال اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع از خیابان‌های اصلی و فرعی شهر خرمشهر آسفالت و روکش آسفالت شد.

وی اظهار کرد:۱۱ کیلومتر از بلوارهای سطح شهر نورپردای و بیش از ۲۰۰ پروژکتور در میادین و پارک‌ها نصب شد.

عملیات بیت‌المقدس یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران در خلال جنگ ایران و عراق بود. نیروهای ایرانی با توان ۱۳۰ هزار سرباز در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در محور اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان، به فرماندهی علی صیاد شیرازی، با هدف آزادسازی خرمشهر این عملیات را آغاز کردند، که سه هفته بطول انجامید.

انجام عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله برنامه‌ریزی شده بود، که هر مرحله در مقایسه با عملیات ثامن‌الائمه و عملیات طریق‌القدس خود یک عملیات بزرگ به حساب می‌آید و آزادسازی خرمشهر که در پی اجرای مرحله چهارم انجام گرفت.

سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار