تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۲۴۸۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیرخانه کشاورز شهرستان هندیجان:
انتقال آب رودخانه زهره به بوشهر و دشت لیراوی ‌جای تأسف دارد
رودخانه زهره شهرستان هندیجان در حال جان دادن است اما متاسفانه شاهدیم با وجود مشکلات، آب این رودخانه را به استان‌های دیگر انتقال می‌دهند
دبیر خانه کشاورز شهرستان هندیجان گفت: رودخانه زهره شهرستان هندیجان در حال جان دادن است اما متاسفانه شاهدیم با وجود مشکلات، آب این رودخانه را به استان‌های دیگر انتقال می‌دهند.

فتح‌الله الهیاری اظهار داشت: مسئولان وزارت نیرو به‌جای انتقال آب کارون به استان‌های دیگر، برای احیای رودخانه زهره، آب کارون را به این رودخانه انتقال داده تا کشاورزی هندیجان زنده شود.

وی افزود: اخیرا اعلام شده آب رودخانه زهره را به استان بوشهر و دشت لیراوی انتقال خواهند داد که این جای تأسف و نگرانی دارد. اگر جلوی این اقدام گرفته نشود از مجمع نمایندگان خوزستان خواستاریم وزیر نیرو را استیضاح کنند.

وی تأکید کرد: مسئولان وزارت نیرو بجای انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه زهره یا رودخانه‌های خوزستان به استان‌های دیگر باید به فکر احیای رودخانه‌های بی‌آب استان خوزستان باشند و نه مشکلی برای رودخانه های خشکیده خوزستان دُرست کُنند.

رودخانه خشک شده زهره و ادامه انتقال آب

دبیرخانه کشاورز هندیجان بیان کرد: رودخانه زهره خشک‌شده است ولی از این رودخانه  به‌صورت کاملاً غیرکارشناسی انتقال آب انجام می‌شود که این امر پذیرفتنی نیست و خواهان انتقال آب از رودخانه کارون به زهره جهت احیای این رودخانه هستیم.

وی گفت: در حال حاضر رودخانه زهره خشک و بی‌آب شده است و کشاورزی هندیجان به‌طورجدی در حال نابودی است در این صورت چگونه می‌خواهند آب این رودخانه را به استان بوشهر انتقال دهند؟
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار