تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۵۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصرف آب اهوازی‌ها در آستانه عید 20 درصد افزایش یافت
ميزان مصرف آب شهروندان در ایام پیش از نوروز حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده است و هرچه به روزهای پایانی سال نزدیکتر می‌شویم این میزان بیشتر خواهد شد
معاون بهره​برداري شركت آب و فاضلاب اهواز گفت: ميزان مصرف آب شهروندان در ایام پیش از نوروز حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده است و هرچه به روزهای پایانی سال نزدیکتر می‌شویم این میزان بیشتر خواهد شد.

سعيد دشتي​زاده اظهاركرد: هر ساله پیش بینی افزایش مصرف آب را در این ایام انجام می‌دهیم و امسال نیز از ابتدای اسفند از نظر تولید آب در تصفیه خانه‌ها حالت فوق‌العاده‌ای را داشتیم و با کنترل و مراقبت به دنبال آن هستیم تا شاهد هیچگونه مشکلی در این زمینه نباشیم.

وی افزود: شست و شوی فیلترهای تصفیه را در تصفیه خانه به حداقل زمان کاهش داده‌ایم تا بتوانیم با حداکثر راندمان به تولید آب بپردازیم و میزان آب تولیدی را افزایش دهیم.

دشتی زاده تصریح کرد: به دلیل افزایش مصرف آب و شستشوهای فراوان مردم در اهواز، کارکرد تصفیه‌خانه‌ها را افزایش داده‌ایم و از حداکثر راندمان تصفیه خانه‌ها در ساعات بیشتری استفاده کردیم تا ضمن حفظ کیفیت‏، کمیت آب را افزایش داده باشیم.

وی گفت: پيك مصرف آب از ساعت 10 تا 13 بعدازظهر و 16 بعدازظهر تا 22 شب است و با توجه به اينكه در اين ساعات آب زيادي مصرف مي‌شود، شهروندان بايد در مصرف آب صرفه‌جويي كنند تا براي تامين آب بعضي از مناطق اهواز دچار مشكل نشويم و شاهد افت فشار در شبکه توزیع نباشیم.

دشتی زاده ادامه داد: اگر در ساعات پیک، مصرف آب کمتر شود و شست و شوها و مصارف نوروزی در زمان‌های پراکنده‌ای انجام بگیرد، بخش بیشتری از جامعه می‌توانند از آب بهره‌مند شوند و در این صورت شاهد افت فشار کمتری خواهیم بود.

معاون بهره​برداري شركت آب و فاضلاب اهواز گفت: در تلاش هستیم تا با مدیریت صحیح و نظارت دقیق کمتر شاهد مشکل کم فشاری و قطعی آب در مناطق باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار