تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی:
وضعيت امروز خرمشهر زيبنده مردم نيست
وضعيتي كه امروز در خرمشهر ديده مي شود زيبنده مردم آن نيست اما در اين شرايط اراده براي تغيير مي تواند به مردم كمك كند. اين ارداه همان روح كارآفريني است كه با استفاده از ظرفيت ها و فرصت ها ايده ها به ثروت و توسعه تبديل مي شود
خوزنیوز: معاون توسعه كار آفريني و اشتغال وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي تصريح كرد: وضعيتي كه امروز در خرمشهر ديده مي شود زيبنده مردم آن نيست.

وضعيت امروز خرمشهر زيبنده مردم نيست

به گزارش خوزنیوز؛ دكتر حسن طايي در همايش راه كار هاي توسعه كار آفريني كه در خرمشهر برگزار شد با اشاره به اهميت كارآفريني اظهاركرد: پيشرفت و توسعه هر سرزميني مديون فكر، انديشه و دست تواناي كارآفرينان است. كساني فرصت ها را در يك منطقه شناسايي مي كنند و با نو آوري به خلق ارزش مي پردازند و اثري گرانبها را در اختيار جامعه خود قرار مي دهند.

وي افزود: وضعيتي كه امروز در خرمشهر ديده مي شود زيبنده مردم آن نيست اما در اين شرايط اراده براي تغيير مي تواند به مردم كمك كند. اين ارداه همان روح كارآفريني است كه با استفاده از ظرفيت ها و فرصت ها ايده ها به ثروت و توسعه تبديل مي شود.

معاون توسعه كار آفريني و اشتغال وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي با اشاره به برنامه هاي اين وزارت خانه براي بهبود وضعيت بازار كار خاطرنشان كرد: برنامه داريم تا با جمع آوري نهادهاي كسب و كار از بنگاه هاي خرد و كوچك بهره ببريم. خوزستان منطقه اي است كه در همه بخش ها كسب و كارهاي بزرگ دارد اما انچه اين استان نياز دارد تكميل زنجيره ارزش است كه زمينه اشتغال را فراهم مي كند.

طايي تصريح كرد: با برنامه هايي كه در دستور كار قرار گرفته اميد است بتوانيم جايگاه كار آفريني را در كشور ارتقا دهيم. مشكلي كه جايگاه كشور ما را در جدول رتبه بندي كارآفريني جهان تنزل داده ريسك پذيري است. با نگاهي كلي به اين نتيجه مي رسيم كه بايد در 3 عرصه تلاش شود تا فرهنگ كار آفريني رشد پيدا كند.

وي بيان كرد: يكي ديگر از موضوع هايي كه براي كار آفريني خيلي حايز اهميت است پشتيباني و حمايت معنوي از كارآفرينان است. كار آفرينان در جريان فعاليت هاي خود ممكن است با موقعيت يا شكست مواجه شوند. هنگامي كه موفق شوند نياز به توجه دارند اما زماني كه با شكست رو به رو شوند بايد مورد حمايت هاي معنوي قرار گيرند.

معاون توسعه كار آفريني و اشتغال وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي عنوان كرد: موضوع مهمي كه مي تواند وضعيت كار آفريني را بهبود ببخشد تعامل با دنياي خارج است. با اين تعامل است كه در بخش كارآفريني از جامعه بسته به جامعه باز سوق پيدا مي كنيم. با استفاده از نوآوري و تكنولوژي هاي جديد در مقياس جهاني وضعيت كار آفريني كشور ما بهبود مي يابد.

او خاطرنشان كرد: در خوزستان ظرفيت هاي زيادي داريم كه دولت به بخشي از اين ظرفيت ها توجه ويژه كرده است. به طور نمونه طرح 550 هزار هكتاري يكي از پروژه هاي بزرگ كشور است كه در چارچوب تعاوني ها و بخش خصوصي اجرا شده كه با بهره برداري از آن تحول بزرگي در بخش اشتغال استان رخ خواهد داد.

طايي يادآور شد: وقتي از بنگاه هاي كوچك حمايت كنيم يعني زيرساخت هاي اقتصادي را براي كل كشور ايجاد كرديم. با جديتي كه دولت در اجراي برنامه هاي توسعه كارآفريني دارد اميدواريم هرچه سريع تر مردم از آثار مثبت و مزاياي اقتصادي و اجتماعي آن بهره مند شوند.
:
:
:
آخرین اخبار