تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۹۲۷۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانش‌آموزان باید از فرصت برابر آموزش و پرورش باکیفیت برخوردار باشند
دانش‌آموزان باید از فرصت برابر آموزش و پرورش باکیفیت برخوردار باشندمدرسه عشایری در خوزستان

  معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به دلایل محروم ماندن کودکان از تحصیل گفت: همه نهادها و سازمان‌های دارای جایگاه حمایتی و حاکمیتی باید به تکلیف خود در زمینه کودکانی که باید از آموزش بهره‌مند باشند، عمل کنند.

سیده فرانک موسوی در جشن بازگشت حدود ۵۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش که امروز (۱۶ اردیبهشت‌ماه) در مجتمع آموزشی، اداری و فرهنگی طلاییه اهواز برگزار شد، با تبریک هفته معلم با بیان اینکه دانش‌آموزان باید از فرصت برابر آموزش و پرورش باکیفیت برخوردار باشند، افزود: از معلمانی که به انسداد مبادی بیسوادی کمک می‌کنند تا دانش‌آموزان به حق قانونی خود برسند و این دانش‌آموزان پیدا و هدایت کرده‌اند، تشکر می‌کنیم.

موسوی بیان کرد: خوشبختانه می‌بینیم که این دانش‌آموزان در حال تمام کردن یک سال آموزش خود هستند و جا دارد از همه افرادی که در این زمینه کمک کردند به ویژه همکاران‌مان در قرارگاه تحول اجتماعی که دغدغه‌مند این کودکان بودند، قدردانی کنیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم هیچ کودکی از آموزش دور نماند زیرا اگر نتوانیم به کودکان خدمت کنیم و از آموزش و تربیت بهره‌مند نشوند، قطعا ممکن است در جاهای دیگر برای آن‌ها مشکل ایجاد شود. برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر باید همه دانش‌آموزان را در کنار خودمان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اهمیت حمایت اولیا در تداوم آموزش دانش‌آموزان گفت: بر اساس ارزیابی‌ها برخی از دلایل محروم شدن این کودکان از تحصیل گاهی ممانعت اولیا، فقر مالی و فقر فرهنگی است. البته دلایل متعددی در اینکه  کودکی در خانه بماند یا کودک کار شود، تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما این است این مسائل رفع و کودکان از حق قانونی خود بهره‌مند شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار