تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۶۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک:
هفتاد هزار تن سبزیجات در اندیمشک تولید می‌شود
امسال بیش از 70 هزار تن انواع سبزیجات برگی از اراضی اندیمشک، برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج استان می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: امسال بیش از 70 هزار تن انواع سبزیجات برگی از اراضی اندیمشک، برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج استان می‌شود.

محمد جعفر آفرین اظهار داشت: توجه به کشت سبزیجات برگی و رفع نیازهای تولید کنندگان این محصولات کشاورزی به عنوان صنعتی اشتغالزا در اندیمشک با پیش بینی و احداث کارخانه جات صنایع تبدیلی امری ضروری است.

وی گفت: امسال بیش از 1300 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک در بخش شهری و روستایی به کشت انواع سبزیجات برگی شامل تره، نعناع، جعفری، گشنیز، شوید، چغندر برگی اختصاص یابد.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: عملکرد تولید سبزیجات برگی در شهرستان 55 تن در هکتار است که این میانگین مربوط به تولید انواع سبزیجات کشت شده در شهرستان است.

وی افزود: امسال بیش از 70 هزار تن انواع سبزیجات برگی از اراضی شهری و روستایی اندیمشک، برداشت و متناسب با نیاز شهروندان روانه بازار مصرف داخل و خارج استان می‌شود.

آفرین بیان کرد: آب و هوا و خاک مناسب اراضی کشاورزی اندیمشک، امکان تولید انوع سبزیجات برگی در فصل پاییز و زمستان را در این شهرستان می‌سر کرده و کشاورزان با استفاده از دانش روز و کاربرد بهینه از نهاده‌های کشاورزی، اقدام به تولید محصول سالم و ارگانیک در اندیمشک می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: برداشت سبزیجات برگی در این شهرستان از نیمه آبان ماه آغاز و پیش بینی می‌شود تا نیمه فروردین ماه در این شهرستان، ادامه داشته باشد.

وی گفت: هم چنین بیش از 3000 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مزارع تولید سبزی اندیمشک، مشغول به کار و فعالیت در فصل‌های کشت و برداشت هستند‌.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: اندیمشک
:
:
:
آخرین اخبار