تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۰۵۲۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک:
طرح تولید صنعتی در اراضی فقیر اندیمشک اجرا شد
سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: با هدف حمایت از کشاورزان و توسعه کشت در شهرستان طرح تولید صنعتی در اراضی فقیر اندیمشک اجرا شد
محمد جعفر آفرین اظهار داشت: با هدف حمایت از کشاورزان و توسعه کشت در شهرستان طرح تولید صنعتی در اراضی فقیر اندیمشک اجرا شد.

وی گفت: با اجرای این طرح، گیاه کینوا یا خاویار سبز در  اراضی فقیر اندیمشک کشت می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: این محصول برای اولین بار و به صورت پایلوت در اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شده است.

وی افزود: این طرح با هدف رسیدن به کشاورزی پایدار، تغذیه مناسب و تولید صنعتی در اراضی فقیر و لم یزرع و قرار گرفتن در چرخه تناوب زراعی کشت این محصول استراتژیک در دستور کار  قرار گرفته است.

آفرین بیان کرد:  با توجه به تغییرات آب و هوایی ایران و تحمل بالای گیاه کینوا در برابر خشکی، شوری و یخ زدگی کشت این گیاه دارای صرفه اقتصادی است.

وی گفت:  این گیاه در تولید آرد سوپ، غلات صبحانه،تولید سالاد،تولید الکل، ترکیب با برنج و تهیه نان و بیسکوئیت کاربرد دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: این گیاه با متوسط عملکرد 2 هزار و 500 کیلوگرم در هکتار و با ارزش ریالی 250 میلیون ریال موجب افزایش و بالا رفتن سطح درآمد زارعین منطقه خواهد شد.

وی افزود:  این محصول موجب تنوع بخشی به محصولات غذایی خواهد شد، تصریح کرد: ترویج و کشت این محصول در کشور موجب تامین بخش از نیازهای غذایی آحاد جامعه می‌شود و به عنوان یک منبع غذایی غنی سرشار از پروتئین، آهن، منیزیم و فسفر در سبد غذایی خانوار ها مطرح است.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: اندیمشک
:
:
:
آخرین اخبار