تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اندیمشک خواستار شد:
لزوم ثبت مکان طولانی‌ترین بمباران در تاریخ جنگ تحمیلی
در این حادثه که طولانی ترین بمباران جنگ بود صد‌ها نیرو از سراسر کشور در مقابل بمباران دشمن مقاومت کردند و از تعداد ۳۰۰ شهید این حماسه ۷۶ نفر اهل اندیمشک بودند
امام جمعه اندیمشک با اشاره به واقعه بمباران ۴ آذر ۱۳۶۵ اندیمشک، گفت: در این حادثه که طولانی ترین بمباران جنگ بود صد‌ها نیرو از سراسر کشور در مقابل بمباران دشمن مقاومت کردند و از تعداد ۳۰۰ شهید این حماسه ۷۶ نفر اهل اندیمشک بودند.

حجت الاسلام نعمت الله خدامی دوشنبه در آیین گرامی‌داشت حماسه 6 مهر 59 جسر نادری اظهار کرد: پیکره دفاع مقدس بر مبنای مبانی عاشورا و قیام امام حسین (ع) شکل گرفته و مقاومت مردمی نیز بر همین اساس صورت گرفته است.

وی افزود: رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس با همین فرهنگ عاشورا حماسه‌هایی ماندگار در تاریخ این کشور خلق و ثبت کردند.

امام جمعه اندیمشک اضافه کرد: شهرستان اندیمشک در دوران‌های مختلف دفاع مقدس استقامت و پایداری خود را در برابر دشمن ثابت کرد و به دلیل شرایط پشتیبانی جنگ، بسیاری از نیرو‌ها از نقاط مختلف کشور در این شهرستان حضور داشته و مجاهدانه با دشمن جنگیدند.

خدامی با انتقاد از عدم پیگیری مسئولان مربوطه در ثبت وقایع و پایداری مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس، تصیرح کرد: تبدیل پل نادری (جسر نادری) به عنوان یک یادمان دفاع مقدس مورد بی‌توجهی و بی‌مهری نهادهای مربوطه قرار گرفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک متذکر شد: تاکنون هیچ کمکی از سوی این نهاد‌ها به این موضوع نشده است و باید توجه داشت که تبدیل این مکان به یک یادمان یک اقدام ضروری فرهنگی است و از مطالبات مردم این شهرستان از مسئولان است.

وی افزود: در خلق حماسه پل نادری علاوه بر نیروهای بومی منطقه، بسیاری از نیرو‌ها از شهر‌ها و استان‌های دیگر نیز حضور داشته و جانفشانی کردند و در واقع می‌توان گفت که این منطقه متعلق به همه کشور است.

وی با اشاره به واقعه بمباران 4 آذر 1365 اندیمشک، خاطر نشان کرد: در این حادثه نیز صد‌ها نیرو از سراسر کشور در مقابل بمباران دشمن مقاومت کردند و از تعداد 300 شهید این حماسه 76 نفر اهل اندیمشک بوده که این امر نیز بیانگر مجاهدت نیروهای رزمنده از سراسر کشور در این شهر است.

وی در پایان ثبت این واقعه را که طولانی‌ترین بمباران در تاریخ جنگ تحمیلی است را خواستار شد و بیان کرد: ثبت چنین مقاومت‌هایی در تقویم کشور تنها برای پررنگ کردن نقش اندیمشک در دوران دفاع مقدس نیست بلکه هدف از این امر بیان و انتقال چنین حماسه‌ها، جانفشانی‌ها و مقاومت مردم به نسل‌های جوان و نوجوان انقلاب است.

در حماسه ششم مهرماه سال 1359 بیش از 10 تن از نیروهای مردمی و نظامی در دفاع از کیان اسلامی در حالیکه مانع عبور تانک و نیروهای متجاوز بعثی از رودخانه کرخه شدند به شهادت رسیدند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار