تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۳۰۰۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مبارزه بی‌امان و بدون تعارف با فساد در خوزستان در دستور کار است

  بازرس ویژه خوزستان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم فساد شکل بگیرد گفت: مبارزه بی‌امان و بدون تعارف با فساد در دستور کار است و همه باید به نظارت و مبارزه با فساد کمک کنند تا خوزستان سرلوحه سلامت دیگر استان‌ها باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی انصاری‌فرد در مراسم تکریم و معارفه بازرس ویژه خوزستان که امروز (۱۶ مهرماه) در سالن همایش گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز مکتب سید حسن نصرالله از خود نصرالله زنده‌تر است و راه او با قدرت ادامه دارد.

 وی با بیان اینکه هدف همه ما خدمت به مردم است، افزود: کار مدیر، نظارت است و مدیر فی‌نفسه ضدفساد است. کار مدیر، پیشگیری از فساد و مبارزه با آن است، بنابراین همه مدیران را همکار خود می‌دانیم و از آن‌ها می‌خواهیم به سازمان بازرسی برای رسیدن به اهداف خود کمک کنند.

بازرس ویژه خوزستان بیان کرد: هدف ما این است که دستگاه اجرایی سالم و خدمت‌رسان داشته باشیم و بر حسن اجرای قوانین نظارت داشته باشیم و با فساد مبارزه کنیم. نباید اجازه دهیم فساد شکل بگیرد. فساد مانند یک بیماری است که تا وقتی از آن پیشگیری می‌کنیم راحت هستیم اما اگر به آن مبتلا شدیم باید پادزهری بیابیم و با آن برخورد شود تا به حالت اول برگردد. باید همه کمک کنند قطار خدمت‌رسانی به مردم با سرعت و با شدت و حدت در مسیر خود حرکت کند.

انصاری‌فرد بیان کرد: اگر فسادی شکل گرفت و مانند سرطان رشد کرد همه را درگیر می‌کند و همه انتظار برخورد با آن را دارند. فساد، ظلم به ارکان حاکمیت، نظام و مردم است. مبارزه بی‌امان و بدون تعارف با فساد در دستور کار است و همه باید به نظارت و مبارزه با فساد کمک کنند تا خوزستان سرلوحه سلامت دیگر استان‌ها باشد. 

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان هم در این مراسم، با اشاره به اهمیت تبیین ماموریت‌های دستگاه‌های مختلف در مشخص شدن انجام وظایف گفت: نظارت‌پذیری باید ترویج یابد. رعایت حقوق مردم و بیت‌المال از سوی دستگاه‌های دولتی و نهادهای وابسته به دولت از طریق عمل به تکالیف حق مردم انجام می‌شود و تکلیفی برای مدیران است و باید به بهترین نحو در این زمینه کار کنند. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: هدف تشکیل سازمان بازرسی انجام دو ماموریت نظارت بر حسن انجام امور در دستگاه‌های اداری و اجرای صحیح قوانین است. با توجه به وظایفی که برای این سازمان تعیین شده است، این نهاد مهم‌ترین نهاد نظارتی پیش‌بینی‌شده در قانون اساسی است و نقش بسیار اثرگذاری در اصلاح ساختار اداری، اجرای صحیح قوانین، انجام تکالیف توسط دستگاه‌های اجرایی، قانونمندی و جلوگیری از قانون‌گریزی دارد.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: زمانی مدیر رسالت خود را به درستی انجام می‌دهد که از قانون‌گریزی جلوگیری شود و در اجرای تکالیف همت داشته باشد و سهل‌انگاری نکند. 

دهقانی عنوان کرد: هر اقدام مغایری با هدف قانون‌گذار، در حمایت نهاد ناظر قرار نمی‌گیرد و اقدامات باید در چارچوب قانون باشند. هر گونه خروج از هدف قانون‌گذار، نقض قانون است و نیاز به پاسخگویی و مسئولیت دارد.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف نظارت، بررسی نحوه عملکرد مدیران از نظر اصول مدیریتی و استفاده صحیح منابع و رعایت حقوق بیت‌المال است. همچنین یکی دیگر از اهداف اصلاح ساختارها، بستن منافذ فساد است. بازرسی برای مبارزه با مفاسد است؛ هر گونه فساد اداری در هر بستری قرار بگیرد قابل پذیرش نیست و نظارت در این خصوص مورد تاکید سازمان بازرسی است.

دهقانی گفت: نظارت به منظور تقویت و پاسخگو کردن یکی دیگر از اهداف است تا با این کار از برخی ترک فعل‌ها جلوگیری شود. هدف اول سازمان بازرسی تقویت و حمایت از مدیر در راستای خدمت‌رسانی مطلوب است. اگر سوءجریان و فسادی شکل گرفت ضمانت اجرا و تکالیف مشخص است و در چارچوب قانون برخورد لازم انجام خواهد شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار