تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۳۰۰۹۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم اعطای اختیارات مدیریتی در حوزه نفت و پتروشیمی به خوزستان

  بازرس ویژه پیشین خوزستان با بیان اینکه خوزستان ابرپروژه‌ها را در اختیار دارد و مدیریت استان باید اختیارات لازم را داشته باشد، گفت: آسیبی که در خوزستان داریم این است که تثبیت مدیریتی و اختیارات مدیریتی در حوزه نفت، پتروشیمی‌ها و ... آن گونه که باید باشد در خوزستان نیست تا بتوانند اقدامات لازم و بجا را انجام دهند.

محمد آقاجری در مراسم تکریم و معارفه بازرس ویژه خوزستان که امروز (۱۶ مهرماه) در سالن همایش گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت خوزستان تمام تلاشمان را کردیم تا از این استان نظارت و بازرسی شود. هر چه باشد مدیون و بدهکار این نظام هستیم و اگر شب و روز کار کنیم در مقابل عزیزانی که در این آب و خاک ایثار کردند، کاهی در مقابل کوه نیست.

  وی افزود: خوزستان استان پهناور صنعتی، کشاورزی، بندری و دارای حوزه‌های مختلفی است و باید دولت و سازمان بازرسی به عنوان ناظر عالی بر تمام امور، توجه بیشتری به این استان داشته باشند.

بازرس ویژه پیشین خوستان گفت: گزارشی در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام خوزستان به شورای عالی کشور داده شده است؛ نوسان عجیبی در پروژه‌های خوزستان داریم و موضوعی که گاه استان را به چالش کشیده و دغدغه‌هایی برای مسئولان عالی کشور ایجاد کرده است، مساله پروژه‌های نیمه‌تمام است و می‌بینیم یک سال اعتبار می‌دهند و حرکت می‌کنند اما سال دوم اعتبارات را نمی‌دهند و پروژه‌ها نیمه‌تمام می‌مانند. با توجه به وضعیت تعدیل و تاخیر و وضعیت بازار است اگر بعد هم دو برابر مبلغ را تخصیص دهند کاری که سال قبل باید انجام می‌شد در سال بعد انجام نخواهد شد.

آقاجری عنوان کرد: خوزستان ابرپروژه‌ها را در اختیار دارد و مدیریت استان باید اختیارات لازم را داشته باشد؛ آسیبی که در خوزستان داریم این است که تثبیت مدیریتی و اختیارات مدیریتی در حوزه نفت، پتروشیمی‌ها و ... آن گونه که باید باشد در خوزستان نیست تا بتوانند اقدامات لازم و بجا را انجام دهند.

وی بیان کرد: یکی از پروژه‌ها، قطار شهری اهواز است که سال‌هاست مانده است. سال ۸۸ گزارشی به مرکز دادیم مبنی بر اینکه قراداد این پروژه ایراد و مشکل دارد و گفتند به دلیل فاینانس است. در حالی که کار دیگر مراکز شهرها انجام شد در اهواز هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم.

بازرس ویژه پیشین خوزستان تصریح کرد: در حوزه نظارت، این آسیب‌های کلان هستند و انتظار داریم به بازرسی خوزستان مساعدت لازم انجام شود تا بتواند وظیفه را انجام دهد و هم برای ارتباطات و نظارت در راس امور، کمک شود. طبق ماده ۱۰ قانون تشکیل سازمان بازرسی، پیشنهادهای این سازمان لازم‌الاجرا است و بعد از ابلاغ پیشنهاد، وزیر مربوطه مکلف است در ۱۰ روز این پیشنهاد را اجرایی کند.

وی افزود: در دو سال اخیر ۵۰ بازرسی کلان که عمدتا در مورد مسائل مهم و اساسی که در کل کشور تاثیرگذار بود، در استان خوزستان انجام شده است. عمده نگاه این سازمان اصلاحی بوده است تا محیط سالم‌سازی، قوانین اصلاح و شرایط برای پیشرفت مدیر فراهم شود.

آقاجری گفت: بیش از ۹۵ درصد نتایج بازرسی‌های خوزستان منجر به ارائه بیش از یک هزار و ۲۰۰ پیشنهاد اصلاحی شده و ۸۱ درصد پیشنهادهای ارائه شده به مرحله اجرا گذاشته شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار