تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۳۰۰۹۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بی توجهی برخی دستگاه‌های خوزستان به مصوبات سهمیه استخدامی بنیاد شهید
 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها در حوزه اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر، علی‌رغم توافقات صورت گرفته به این وعده بی توجهی کرده و سهمیه ۳۰ درصدی استخدامی خود را به بنیاد ندادند.

حسن نورانی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص آخرین وضعیت تسهیلات وام اشتغال و بی توجهی به سهمیه‌های استخدامی بنیاد شهید در استان، اظهار کرد: بنیاد شهید استان در بخش هایی از حوزه اشتغال و تسهیلات جامعه ایثارگران با موانع و مشکلاتی همراه است که همراهی نکردن برخی دستگاه های استان، برای این مجموعه شرایط سختی را ایجاد کرده است.

وی از همکاری نکردن بانک های استان با جامعه ایثارگران انتقاد کرد و افزود: تاکنون در سال جاری ۲۶۸ نفر که از طریق اداره کار به بانک‌ها معرفی شده اند که ۲۰۴ نفر مبالغی بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده و باقی نفرات همچنان در نوبت وام قرار دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: همچنین در حوزه اشتغال بر اساس مصوبه تصویب شده در استانداری، شرکت‌ها و سازمان‌ها باید ۳۰ درصد از سهمیه استخدامی‌های خود را به بنیاد شهید و فرزندان شاهد و ایثارگر اختصاص دهند اما برخی شرکت‌ها علی‌رغم توافقات صورت گرفته به این وعده توجهی نمی‌کنند.

وی همچنین از تلاش بنیاد شهید جهت ورود به حوزه استخدامی‌ها از طریق بازرسان اداره کار خبر داد و گفت: در این زمینه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا در خصوص اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر اقدامات مفیدی صورت گیرد.

 وام ایثارگران در سال ۱۴۰۳ به عنوان یکی از حمایت‌های مهم دولت از ایثارگران و خانواده‌های شهدا به شمار می‌رود.

سال گذشته نیز بانک مرکزی در پی ابراز نارضایتی بنیاد شهید، به برخی بانک‌های عامل به دلیل همکاری نکردن در ارائه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا تذکر داد.

بر اساس اعلام پایگاه ملی اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات معاونت حقوقی دولت، این بخشنامه در پی اعتراض مکتوب بنیاد شهید و امور ایثارگران به عدم همکاری برخی شعب بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مسکن به ایثارگران و تذکر مدیریت عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی برای رفع موانع پرداخت تسهیلات مذکور صادر شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار