تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۳۰۰۹۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان آتش نشانی دزفول:
آتش نشانی دزفول باکمبود ۲۰ خودرو و ۴۰ آتش نشان مواجه است

 رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: آتش نشانی دزفول در حال حاضر با کمبود سه ایستگاه آتش نشانی، ۴۰ آتش نشان و ۲۰ خودروی امدادی و عملیاتی مواجه است.

روح الله بهشتی فرد بیان کرد: آتش نشانی دزفول دارای پنج ایستگاه و ۱۰۰ آتش نشان است که هم از نظر ایستگاه، نیروی انسانی و تجهیزات در شرایط نامساعدی قرار دارد.

وی ادامه داد: بازنشسته شدن نزدیک به ۱۰ نفر از کارکنان آتش نشانی و همچنین از رده خارج شدن ۲ دستگاه خودروی این سازمان طی سه سال گذشته بر کمبود تجهیزات و نیروی انسانی آتش نشانی دزفول افزوده است.

رییس سازمان آتش نشانی دزفول با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی و تجهیزات فشار کاری مضاعفی بر نیروهای آتش نشانی وارد کرده است، گفت: تعهد، فداکاری و عشق به کار کارکنان خدوم آتش نشانی موجب شده تا با وجود کمبودها از تمام ظرفیت و توان موجود برای امدادرسانی به حادثه دیدگان بهره گرفته شود.

وی با اشاره به تراکم جمعیتی در مجتمع‌های مسکونی و افزایش تعداد ساختمان‌های مرتفع در دزفول اظهارکرد: نیاز آتش نشانی دزفول به یک دستگاه خودروی نردبان و همچنین متناسب سازی و به روز رسانی تجهیزات و وسایل امدادی و عملیاتی آتش نشانی با مرتفع سازی‌های موجود در شهر بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

بهشتی‌فرد بازه زمانی طلایی برای مهار آتش و امدادرسانی به حادثه دیدگان را پنج دقیقه اعلام کرد و افزود: فاصله زمانی میان اطلاع حادثه به سامانه ۱۲۵ تا اعزام و رسیدن نیروهای عملیاتی به محل حادثه در اغلب عملیات‌ها کمتر از پنج دقیقه و در بازه طلایی است که این نشان از سرعت عمل بالای آتش نشانان دزفول است.

وی بهبود شرایط رفاهی را یکی عوامل مهم در ارتقای انگیزه کارکنان برای خدمت رسانی بیشتر دانست و بیان کرد: اگرچه در سال‌های اخیر با تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر دزفول گام‌هایی برای بهبود شرایط رفاهی آتش نشانان انجام شده است ولی همچنان تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله وجود دارد.

 شهرداری دزفول با بیش از ۱۱۰ سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین شهرداری‌های کشور است با این وجود نسبت به تجهیز این آتش نشانی در سال‌های اخیر کم کاری شده است.

اگرچه سازمان آتش نشانی دزفول تنها وظیفه امدادرسانی در محدوده این شهر را دارد ولی هم اکنون علاوه بر ۱۲ شهر تابعه شهرستان درصورت لزوم به کمک سایر آتش نشانان در شهرستان‌های مجاور نیز می‌رود.

آتش نشانی دزفول دارای پنج ایستگاه فعال است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار