تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۳۰۰۷۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح چهار خطه محور عبدالخان - بستان نیازمند ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای چهار خطه شدن ۱۱.۵ کیلومتر از محور عبدالخان - بستان به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 

 

رحمان بهرامی با بیان اینکه محور عبدالخان - بستان یکی از محورهای مهم در زمینه تردد زوار اربعین، کاروان‌های راهیان‌نور و ترانزیت کالا به کشور عراق است، اظهار کرد: طول این محور حدود ۶۵ کیلومتر است که عملیات اجرایی چهار خطه کردن آن به طول ۱۱.۵ کیلومتر آغاز شده است.

وی افزود: در سال گذشته با پیگیری‌های انجام‌ شده توسط اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، این محور جز طرح‌های ملی و در ردیف بودجه ملی قرار گرفته است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: مبلغ قرارداد این محور برای طرح چهار خطه کردن ۱۱.۵ کیلومتر اول آن حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

بهرامی گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبار، ۱۱.۵ کیلومتر اول این محور در سال جاری زیر بار ترافیک می‌رود و شهروندان و اهالی روستاهای ساکن در این مسیر از راهی ایمن و مناسب بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: این محور یکی از سه محور اصلی و شریانی منتهی به پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه در استان خوزستان است.

بر اساس این گزارش در استان خوزستان ۲ هزار و ۵۵۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی وجود دارد که ۱۳۵ کیلومتر آن آزاد راه، ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۵۶۵ کیلومتر آن دو خطه است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار