تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۳۰۰۷۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«جااردو» اقامتگاه بوم‌گردی شد
 بنابر اعلام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، اقامتگاه بوم‌گردی روستای جااردو از توابع بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک راه‌اندازی شد.

این اقامتگاه بوم‌گردی در مساحت ۱۳۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی شکل گرفته است.

بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک از مقاصد مهم و درخور توجه استان خوزستان در حوزه گردشگری است که با توجه به استقبال مردمی از جاذبه‌های این جغرافیای بکر بیش از پیش نیازمند تقویت و ایجاد زیرساخت در راستای خدمات‌دهی عمومی است.

این اقامتگاه فرصتی برای معرفی هر چه بهتر منطقه و توسعه گردشگری را ایجاد خواهد کرد و زمینه‌ساز فرصت‌های بیشتری خواهد شد.

روستای جااردو در کیلومتر پنج جاده بیدروبه به شاهزاده احمد قرار دارد و در مسیر اصلی این جاده قرار گرفته و در واقع مهم‌ترین روستا از لحاظ موقعیت جغرافیایی است که بر سر سه راهی قرار دارد. این روستا از یک سمت به روستای سرچاه و دهستان منگره و از سمت دیگر به روستای سرخکان و در نهایت به شاهزاده احمد می‌رسد و فاصله‌اش با شهر اندیمشک چیزی نزدیک به ۵۰ کیلومتر است.

گویش مردم روستا به لری بالاگریوه‌ای معروف است و بیشتر ساکنان این روستا را «طایفه میر» تشکیل می‌دهد. این روستا دارای مدرسه ابتدایی و راهنمایی پسرانه و دخترانه و دبیرستان پسرانه است، ولی دبیرستان دخترانه ندارد. همچنین از آب، برق، گاز و تلفن ثابت برخوردار است و تعدادی محدودی پورت اینترنت خانگی دارد و دارای دکل همراه اول است.

شغل اصلی مردم روستای جااردو دامداری است که شامل پرورش گاو، گوسفند و بز است. مردم جااردو همچنین به کشت گندم، جو و کلزا در زمستان و ماش، ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای، لوبیا فرنگی، لوبیا چشم‌بلبلی و برخی حبوبات، سبزیجات و صیفی‌جات دیگر اشتغال دارند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار