تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۳۰۰۶۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس شورای شهر: مشکلات ناشی از خاموشی موتوربرق‌ها مهمترین عامل آبگرفتگی در اهواز بود
رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: روشن نبودن موتوربرق‌ها در زمان بارش باران مهم‌ترین عامل در بروز آبگرفتگی و تخلیه نشدن آب بود.
 

 

محمد مهدی مطیعی بیان کرد: یکی از برنامه‌های با اولویت شورای ششم اهواز جلوگیری از بروز آبگرفتگی و یا کاهش ماندگاری آب در زمان بارش باران است.

طبق اعلام شهرداری اهواز ماندگاری آبگرفتگی در اهواز طی سال‌های اخیر از ۱۰ روز به ۲ روز کاهش یافته است.

وی گفت: بسیاری از نقاط بحرانی آبگرفتگی در اهواز با نظارت و انجام وظفیه از سوی دستگاه مربوطه قابل رفع و کنترل است.

مطیعی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر زمان ماندگار آبگرفتگی در اهواز با اقدامات انجام شده کاهش یافته است افزود: اقدامات اساسی به منظور دفع آب‌های سطحی در فصل بارش امسال پیش‌بینی شده تا همچون سال‌های گذشته درگیر این معضل نشویم.

پیش از این نیز رییس شورای شهر اهواز آسفالت و آبگرفتگی را ۲ مطالبه مهم مردم این شهرستان نام برد.

رییس شورای شهر اهواز بیان کرد: نقاط چالشی آبگرفتگی در اهواز شناسایی شده و کمیته‌ای برای رسیدگی و رفع این معضل در شورا تشکیل شده است.

بهبود وضعیت آسفالت اهواز از برنامه‌های اولویت دار شورای شهر اهواز

مطیعی با بیان اینکه از دیگر مطالبات و دغدغه‌های مردم اهواز بهبود وضعیت آسفالت است بیان کرد: از برنامه‌های اولویت‌دار شورای شهر اهواز رسیدگی به وضعیت آسفالت، رفع مشکل دفع آب‌های سطحی، ایجاد انضباط اداری و مالی در شهرداری و انجام نظافت شهری است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب آسفالت در اهواز گفت: پیگیری ایجاد روکش آسفالت برای نقاطی از اهواز که وضعیت نامناسبی دارند در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است.

رییس شورای شهر اهواز ادامه داد: کمیته آسفالت با مشارکت معاونت عمرانی استانداری خوزستان تشکیل شده است و تلاش داریم وضعیت آسفالت اهواز بهبود نسبی یابد.

اختلاف نظرها مانع رسیدگی به مشکلات شهر اهواز

مطیعی با بیان اینکه متاسفانه اختلاف نظرها در شورای شهر و یا شهرداری اهواز باعث شده تا به مشکلات شهر رسیدگی نشود بیان کرد: باید مطالبات مردم در اولویت کاری شورای شهر و شهرداری قرار گیرد و به دور از اختلافات به دنبال حل مشکلات اهواز بود.

وی با بیان اینکه تا اندازه‌ای همبستگی و هم‌افزایی در شورای شهر اهواز ایجاد شده است افزود: متاسفانه در گذشته اختلاف سلیقه و اختلاف در اولویت‌بندی چالش‌ها و مشکلات باعث شد تا مدیریت شهری در اهواز دچار نقص و اختلال شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان پیش از این اعلام کرد؛ طرح جامع فاضلاب اهواز راهکاری برای دفع آبگرفتگی نیست و برای حل این معضل در اهواز باید سیستم مجزای دفع آب‌های سطحی ایجاد شود.

هزینه بالای ساخت سیستم دفع آب‌های سطحی و عدم تخصیص اعتبار باعث شده که تا کنون این طرح در استان اجرایی نشود.

طی سال‌های اخیر آبگرفتگی در فصل بارش باران در اهواز و برخی شهرستان‌های خوزستان باعث وارد شدن خسارت به خانه‌های مردم و یا فرونشست زمین شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار