تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۲۹۹۳۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای حفاظت از پل‌های شهر اهواز در برابر سارقان چه باید کرد؟

 بارها اموال عمومی شهر اهواز مانند تجهیزات پل‌ها به سرقت رفته است؛ سرقت نرده‌ها، تیرهای آهنی و تجهیزات روشنایی پل نهم و سرقت قطعاتی از پل ششم برخی از مواردی است که در بازه‌های مختلف در اهواز مشکل‌ساز شد.

سه سال پیش در پی سرقت قطعات بزرگی از پل ششم (پل فولاد) که راه ارتباطی اهواز و کارون است، این پل ناایمن اعلام و در آذرماه ۱۴۰۰ مسدود شد و تا پایان عملیات ترمیم و بازگشایی آن در مهر ۱۴۰۱، ترافیک سنگینی در اهواز ایجاد شد.

در پی این سرقت‌ها، حفظ پل‌های شهری و نگهداری از تجهیزات و بهبود شرایط این سازه‌ها که راه ارتباط دو قسمت غربی و شرقی شهر اهواز در دو طرف رودخانه کارون هستند، ضروری به نظر می‌رسد.

علی شمس معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌ریزی برای نگهداری و حفاظت از پل‌ها اظهار کرد: از سال گذشته نگهداری و حفاظت از پل‌های شهر اهواز روی رودخانه کارون به پیمانکار واگذار شد تا از سرقت تجهیزات و امکانات نورپردازی پل‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: یکی از دلایل به سرقت نرفتن تجهیزات و نورپردازی پل ها در یک سال گذشته، نگهداری از آنها توسط پیمانکار بوده است. اگر هم سرقت شده پیمانکار موظف شده تجهیزات را خریداری و جایگزین کند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به تداوم انعقاد قرارداد با پیمانکاران برای حفاظت از پل‌ها در صورت به پایان رسیدن مدت زمان فعالیت گفت: امسال هم در حال حاضر لایحه‌ای برای نگهداری و حفاظت از پل سیاه، پل طبیعت و پل پارک جزیره تنظیم شده است و منتظر تصویب آن و دریافت مجوز شورای شهر برای آغاز کار هستیم.

وی بیان کرد: قبلا نورپردازی و آهن‌آلات و لوازم جانبی پل‌ها به سرقت می‌رفت اما در حال حاضر حفاظت و نگهداری از پل‌های اهواز در حال انجام است و برای حفاظت و نگهداری از دیگر پل‌ها نیز به همین روش اقدام می‌کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار