تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۹۹۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز مرمت و حفاظت پل بند تاریخی شادروان شوشتر
مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر از آغاز عملیات حفاظت و مرمت پل‌بند تاریخی شادروان پس از حدود یک دهه وقفه با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان خبر داد.
 

مهدوی‌کیا گفت: نظر به بازدید کارشناسان پایگاه میراث جهانی شوشتر، عملیات حفاظت و مرمت پل‌بند تاریخی شادروان پس از حدود یک دهه وقفه، با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان و با اعتباری بیش از ۱۱ میلیارد ریال از سوی پایگاه میراث جهانی شوشتر آغاز شد.

وی افزود: بخش‌هایی از این پل‌بند درطی سالیان اخیر بدلایل مختلف دچار آسیب‌های فرسایشی شدید شده است و به همین دلیل در این مرحله، طرح علاج‌بخشی و مرمت بخش‌های آسیب دیده دهانه‌های میانی این اثر تاریخی شامل ۲ دهانه اصلی و ۳ دهانه فرعی (چشمه)، به طول تقریبی ۱۰۰ متر (در مجموع وجه شرقی و غربی) با ارتفاع حدود ۸ متر در دستور کار قرار گرفته است.

 پل‌بند تاریخی شادروان در شمال غربی شهرستان شوشتر بر روی شاخه اصلی رودخانه شطیط ساخته شده است. این پل بند بعنوان یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورودی به شهر شوشتر بوده که پیشینه ساخت آن به دوره شاپور ساسانی می‌رسد و طول تقریبی این پل ۵۴۳ متر که مشتمل بر ۴۴ دهانه اصلی و ۴۳ دهانه فرعی بوده است.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار