تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۹۹۵۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارتباطات خوب میان ایران و عمان فرصتی برای تقویت روابط تجاری
علی اکبر حسینی محراب با بیان اینکه استان شمال الشرقیه عمان می‌تواند محوری برای صادرات محصولات خوزستان به دیگر استان‌های کشور عمان باشد، گفت: این کشور  به لحاظ فرهنگی، عقیدتی و سیاسی ارتباط بسیار نزدیکی با کشور ایران و استان خوزستان دارد، ضمن اینکه ارتباطات سیاسی خوبی میان دو کشور ایران و عمان حاکم است و از این فرصت می‌توان برای تقویت تجارت میان خوزستان و عمان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این استان توانمندی‌های زیادی دارد که می‌تواند در رشد و پیشرفت کشور عمان اثرگذار باشد، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان خوزستان به لحاظ تولیدات و علم در بالاترین سطح علمی ایران هستند و کشور عمان می‌تواند از این ظرفیت بهترین استفاده را کند.

حسینی محراب با بیان اینکه پارسال بیش از ۶ میلیارد دلار کالا از خوزستان به کشور‌های مختلف صادر شد، ادامه داد: سرمایه گذاران کشور عمان در هر بخشی از استان برای سرمایه گذاری ورود کنند درآمد خوبی خواهند داشت.  استانداری خوزستان نیز در تسهیل امور بین بخش خصوصی کشور عمان و خوزستان گام برداشته و از آن حمایت می‌کند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در منطقه آزاد اروند خوزستان همه موارد و قوانین مانع سرمایه گذاری برداشته شده است و بازرگانان عمانی برای برگزاری همایش و نمایشگاه مشترک با این منطقه کاملا آزاد هستند.  قرارداد‌های سیاسی و امنیتی ایران و عمان به اندازه‌ای است که آنان می‌توانند با خوزستان به راحتی مراودات تجاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۲ کشور ایران و عمان در بسیاری مسائل از جمله موضوعات سیاسی همکاری زیادی دارند، گفت: این مهم باعث شده تا بستر لازم برای مبادلات اقتصادی بین کشور عمان و استان خوزستان فراهم شود.

هیاتی تجاری از اتاق بازرگانی استان شمال الشرقیه کشور عمان برای بازدید از فرصت‌های سرمایه گذاری خوزستان طی هفته جاری وارد این استان شد.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار