تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۲۹۹۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش بینی برداشت یک هزار و ۵۰۰ تن انار از باغات اندیکا/ آفت کرم "گلوگاه" تهدیدی برای باغات
 مدیر جهادکشاورزی اندیکا و با بیان اینکه آفت کرم گلوگاه مهمترین تهدید باغات انار شهرستان محسوب می شود گفت: پیش بینی می شود امسال یک هزار و ۵۰۰ تن انار از سطح باغات این شهرستان برداشت شود.

 مدیر جهادکشاورزی اندیکا و با بیان اینکه آفت کرم گلوگاه مهمترین تهدید باغات انار شهرستان محسوب می شود گفت: پیش بینی می شود امسال یک هزار و ۵۰۰ تن انار از سطح باغات این شهرستان برداشت شود.

 فرامرز دائی چین روز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه ای اظهارکرد: برداشت انار در سطح ۲۲۰ هکتار از باغات شهرستان از ۲۰ مرداد آغاز شده و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۱۵۰۰ تن انار از سطح باغات شهرستان برداشت شود ادامه داد: مناطق "للر"، "کتک"، "سوسن"، "کموفه"، "دوراب"، "چزی"، "رپی"، "شاهزاده عبدالله" و "شلا" از مناطق مهم تولید انار در شهرستان هستند.

دائی چین تصریح کرد: ارقام کشت شده از ارقام بومی و محلی شهرستان است که با آب و هوا و شرایط منطقه سازگاری دارند لذا جهت توسعه سطح کشت انار میتوان از ارقام بومی شهرستان و ارقام تجاری که مورد تایید مرکز تحقیقات هستند، استفاده کرد.

وی اضافه کرد: آفت کرم گلوگاه مهمترین تهدید باغات انار شهرستان است و باغدار با عملیات اصلاح و به باغی مانند جمع آوری میوه های به جا مانده از سال قبل و میوه ها و شاخه‌ های آلوده و معدوم کردن آنها،شخم کف باغ در زمستان،هرس درختان ،آبیاری منظم باغات جهت جلوگیری از ترک خوردگی میوه و استفاده از تله های فرمونی در زمان گلدهی درختان از جمله اقدامات پیشگیرانه در کنترل این آفت به حساب می آیند.

دائی چین اظهارکرد: میوه های برداشت شده بیشتر به صورت ناردانه (ترشی) و رب انار فرآوری و روانه بازار یا استفاده روزانه باغداران می شوند.

بر اساس این گزارش، کارشناسان حوزه کشاورزی اعتقاد دارند که جذب سرمایه گذاری در زمینه فرآوری محصول انار تولید شده و ضایعات آن مانند پوست میوه می تواند به تولیدکنندگان در زمینه عرضه بهتر محصولات خود و دستیابی به بازارهای جدید کمک کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار