تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۹۵۹۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کانون منتقدان تئاتر ایران:
جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی نشان‌دهنده ضعف است

 عضو کانون منتقدان تئاتر ایران با بیان این‌که رژیم نامشروع صهیونیستی از ضعف دست به جنایت می‌زند، گفت: جنایات شنیع رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده استیصال او است.

رضا کیانی اظهار کرد: امروزه مساله اول و بسیار مهم تمام جهان مساله نسل‌کشی و جنایات نامشروع صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه است که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

او گفت: وقتی در برابر مقاومت و شور و حماسه و ایثار مردم نتواند قدمی بردارد و کاخ رویاهایش را نابود و ویران شده ببیند دست به جنایات متعددی می‌زند.

این هنرمند ادامه داد: هنرمندان به‌عنوان وجدان بیدار جامعه می‌توانند نقش بسیار مهمی در به تصویر کشیدن مظلومیت و مقاومت مردم غزه و خلق آثار هنری ماندگار ایفا کنند.

کیانی خاطرنشان کرد: هنر ناب هنری است که بتواند عواطف، رنج‌ها و احساسات عمیق انسانی را متجلی و افزون بر باورپذیری ارتباط موثری با مخاطبان برقرار کند.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه در تاریخ هنر می‌بینیم که آثارِ روایتگر مقاومت و مظلومیت انسان‌ها ماندگار شده‌اند افزود: روایت هنرمندان از شجاعت انسان‌ها در برابر سختی‌ها، جنایات‌ و ظلم باعث ماندگاری آثار هنری می‌شود. به‌طوری‌که گذشت زمان نیز نمی‌تواند گرد فراموشی بر آن‌ها بپاشد و آن‌ها را از نگاه و ذهن انسان‌ها دور کند.

کیانی گفت: همنوایی، همدلی و همراهی هنرمندان و ادبا با مردم غزه برای به تصویر کشیدن مظلومیت آن‌ها نشان از تجلی روح انسانی در وادی فرهنگ و هنر و ادب دارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار