تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۹۵۹۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶ توربین نیروگاه رامین اهواز در مدار تولید قرار دارند
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: همزمان با اوج گرمای بی سابقه تابستان، هر ۶ توربین این نیروگاه با مجموع تولید لحظه‌ای بیش از یکهزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت در مدار قرار دارند.

  محسن حافظی گفت: انرژی برق بعنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های جوامع نقش مهمی در رفاه و توسعه کشور‌ها ایفا میکند و بر همین اساس ما نیز همواره سعی می‌کنیم با اجرای تعمیرات پیشگیرانه و اضطراری، اقدامات فنی و مهندسی و پشتیبانی بهره برداری اصولی و همچنین حفاظت از تجهیزات و نیروی انسانی و تأمین ایمنی لازم توانستیم واحد‌های تولید برق این نیروگاه را با حداکثر توان در مدار تولید برق قرار دهیم.  

وی ضمن تقدیر از تلاش کارکنان نیروگاه رامین افزود: طی فصل‌های پائیز و زمستان سال گذشته پروژه‌ها و عملیات‌های تعمیراتی همچون تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۲ و تعمیرات میان دوره‌ای و رفع محدودیت تولید ۵ واحد دیگر نیروگاه رامین را اجرایی نمودیم و خرسندیم که همزمان با اوج گرمای تابستان سال جاری حاصل این اقدامات، تولید پایدار انرژی حیاتی برق با هر ۶ توربین نیروگاه رامین به ظرفیت لحظه‌ای بیش از ۱۵۰۰ مگاوات ساعت همراه است.  

حافظی با دعوت از مردم به صرفه جویی این انرژی افزود: تولید انرژی برق بویژه در نیروگاه‌های حرارتی با سختی‌ها، چالش‌ها و خطرات متعددی همراه است و تلاشگران صنعت برق حراتی نهایت تلاش خود را جهت تولید پایدار این انرژی و خدمت رسانی به مردم و صنایع صورت می‌دهند و انتظار داریم هموطنان نیز با صرفه جویی و مدیریت مصرف این انرژی ضمن کاهش فشار به شبکه سراسری برق کشور زمینه برخورداری مستمر و پایدار همه هموطنان بویژه مردم مناطق گرمسیر از این انرژی را فراهم سازند.

لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز بعنوان بزرگترین نیروگاه بخاری ایران نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا میکند.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار