تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۹۸۵۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سعدون زاده:
بیکاری در آبادان به مرز هشدار رسیده است
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اشتغال جوانان شهر آبادان تأکید کرد و گفت که نرخ بیکاری و پیامدهای آن در آبادان به مرز هشدار رسیده است.

جواد سعدون زاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، اظهار کرد: از هر 5 ازدواج در شهرستان آبادان یک ازدواج به طلاق می‌انجامد که مسبب اصلی آن بیکاری و تبعات آن است و لازم است در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

او در ادامه بر لزوم اشتغالزایی در آبادان از طریق ارتقاء گمرک، اجرای فاز 2 پالایشگاه آبادان، بومی‌سازی اشتغال، بازنگری در نرخ سوخت قایق‌های صیادی و رفع مشکلات صیادان تأکید کرد.

سعدون زاده از وزیر نفت درخواست تسریع در اجرای تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، انجام پروژه گازرسانی آبادان تا پایان سال 94 و حمایت از دانشگاه صنعت نفت آبادان را مطرح کرد.

این نماینده مجلس از وزیر نیرو نیز خواست به احداث آب شیرین کن در بخش مرکزی آبادان، رفع مشکل فاضلاب مناطقی از این شهر و اصلاح شبکه برق در بخش‌هایی از شهر آبادان توجه داشته باشد.

او همچنین از حسن انتخاب مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان و مخالفت وزیر با انتقال آب از سرچشمه‌های کارون قدردانی کرد و گفت: در وضعیت کنونی شوری آب کارون، هرگونه انتقال آب از سرچشمه‌ها را غیرممکن ساخته و این میزان شوری به منزله مهر نابودی بر نخلستان‌های شهرستان است.

سعدون زاده از وزیر راه نیز درخواست پیگیری سند برای واحدهای منطقه ذوالفقاری آبادان، رسیدگی به وضعیت مسکن مهر و ملزم کردن سازمان بنادر و دریانوردی به پیگیری توسعه آبادان را مطرح و همچنین بر لزوم تکمیل اتوبان آبادان- اروند کنار و نصب دستگاه ILS در فرودگاه این شهر تأکید کرد.

رفع مشکلات طرح آبیاری و زهکشی آبادان و جلوگیری از نابودی نخیلات این شهر از درخواست‌های نماینده آبادان از وزیر جهاد کشاورزی بود و همچنین وی از وزیر بهداشت نیز خواست در تکمیل پروژه بیمارستان اروندکنار و احیا و نوسازی بیمارستان آبادان تسریع کند.

سعدون زاده در پایان از رئیس جمهور خواست نسبت به اصلاح نرخ سود لنج‌های تجاری اقدام کند و از عدم اجرای مصوبه هیأت دولت در خصوص مبارزه با ریزگردها انتقاد کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین نسبت به انسداد حفره‌های نفوذ آمریکا در ایران و حفظ خطوط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری هشدار داد و از تیم مذاکره کننده تشکر کرد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باخدا
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
0
دم نماینده گرم که این خبرها را در مجلس ایراد میکنه
:
:
:
آخرین اخبار