تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۹۸۱۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارتقای شاخص های ورزش و جوانان خوزستان در دولت تدبیر و امید
باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی سرانه اماکن ورزشی تا پایان برنامه پنجم توسعه در سال 94 به ازای هر نفر 2.1 متر مربع و سهم وزارت ورزش و جوانان به ازای هر نفر شش دهم متر مربع است که در این بین مجموع سرانه کل در خوزستان در پایان سال 92 به ازای هر نفر 88صدم متر مربع بوده است
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از ارتقای شاخص های این بخش در دو سال فعالیت دولت یازدهم خبر داد.

فرامرز کیانی زاده روز پنجشنبه با اشاره به پروژه های عمرانی دو سال گذشته استان و اعتباراتی که در بخش توسعه زیرساخت ها در خوزستان جذب شده است اظهار کرد: باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی سرانه اماکن ورزشی تا پایان برنامه پنجم توسعه در سال 94 به ازای هر نفر 2.1 متر مربع و سهم وزارت ورزش و جوانان به ازای هر نفر شش دهم متر مربع است که در این بین مجموع سرانه کل در خوزستان در پایان سال 92 به ازای هر نفر 88صدم متر مربع بوده است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی هایی که در سال 92 داشتیم سرانه اماکن ورزشی ما با مالکیت وزارت ورزش و جوانان در استان از 34درصد در سال 93 به 36درصد ارتقا یافت.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان خوزستان به 333 پروژه در دست اجرای ورزشی استان در سال 92 اشاره کرد و گفت: در سال 92 اعتباراتی معادل 272 میلیارد و 600 میلیون ریال از منابع استانی ، 60 میلیارد و 970 میلیون ریال اعتبارات ملی، 64 میلیارد و 970 میلیون ریال کمک های وزارت نفت و 39 میلیارد ریال از طرح سفر رییس جمهوری به منظور توسعه ورزش به خوزستان اختصاص یافت که از 436 میلیارد و 776 میلیون ریال تنها 193 میلیارد و 591 میلون ریال آن تخصیص یافت.

وی به تعداد پروژه های در دست اجرا در سال 93 و میزان اعتبارات استانی و ملی اختصاص یافته به این پروژه ها اشاره کرد و افزود: در سال گذشته نیز 164 پروژه در سطح استان در دست اجرا بود که از اعتبارات استانی و ماده 180 اعتباری معادل 334 میلیارد و 970 میلون ریال و از اعتبارات ملی 47 میلیارد و 929 میلیون ریال پیشبینی شد که از این میزان اعتبار 218 میلیارد و 172 میلون ریال آن تخصیص یافت.

کیانی زاده به افتتاح پروژه های ورزشی در سال 93 اشاره کرد و اظهار کرد: در سال 93 در شهرستان اهواز پروژه هایی نظیر پایگاه قهرمانی و ساختمان هیات پزشکی واقع در مجموعه ورزشی پهلوان تختی، در شهرستان آبادان سالن چند منظوره کوی فرهنگیان و سرای ورزش و مهمانسرای ویژه، در شهرستان خرمشهر ساختمان اداری و در اندیمشک یک سالن چند منظوره در شهرک آزادی و یک زمین چمن در دوکوهه افتتاح شد.

وی گفت: در ماهشهرنیز ساختمان اداره ورزش و جوانان، ساختمان زوخانه و تالار آموزش در استادیوم این شهرستان ، در شهرستان شوش خوابگاه ورزشکاران، در رامهرمز زمین چمن شناره 2 وخوابگاه ورزشی 60 تخت خوابه ورزشکاران، در سوسنگرد زمین چمن مصنوعی و زمین چمن مصنوعی شهرداری، در رامشیر ساختمان ادارا ورزش و جوانان ، در گتوند زمین چمن ورزشگاه شهر ترکالکی، در شهرستان باوی ساختمان ادارای و در آغاجاری مجموعه ورزشی اهدایی توسط شرکت نفت و زمین فوتسال و چمن مصنوعی از جمله پروژه هایی بودند که به بهره برداری رسیدند.

وی همچنین به اماکن ورزشی اهدا شده به اداره ورزش و جوانان استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان شادگان شرکت نفت و گاز اروندان اعتباری را به منظور احداث یک زمین چمن فوتبال به همراه استیج تماشاگران به این اداره اختصاص داد که این پروژه به بهره برداری رسید و در شهرستان آغاجاری نیز شرکت نفت اعتبار قابل توجهی برای احداث یک مجموعه ورزشی اختصاص داد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: همچنین در این راستا در شهرستان ماهشهر و در شهرک طالقانی یک استخر سرپوشیده با کمک یکی از خیران این شهرستان، احداث شد و در بندر امام خمینی ( ره ) نیز یک سالن رزمی با حمایت مالی سازمان عملیات غیر صنعتی به بهره برداری رسید.

وی افزود: احداث زمین چمن شهرک طالقانی و تکمیل استخر سرپوشیده این شهرستان توسط سازمان عملیات غیر صنعتی از دیگر اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد.

کیانی زاده به اعزام ورزشکاران به رقابت های کشوری، آسیایی و بین المللی اشاره کرد و افزود: در سال 92 تعداد دو هزار و 724 نفر به رقابت های کشوری، 184 نفر به رقبت های بین المللی، 107 نفر به رقابت های آسیایی و 33 نفر به مسابقات جهانی اعزام شدند و در سال 93 نیز شش هزار و 297 ورزشکار به رقابت های کشوری، 296 نفر به رقابت های بین المللی، 162 نفر را به رقابت های آسیایی و 86 نفر به رقابت های جهانی اعزام شدند که در سال 92 تعداد 37 مقام اول، 20 مقام دوم و 26 مقام سوم در مسابقات کشوری، 53 مقام نخست ، 44 مقام نایب قهرمانی و 47 عنوان سومی در بخش تیمی حاصل کار نمایندگان استان بود.

وی بیان کرد: ورزشکاران خوزستانی در سال 92 تعداد 359 مدال طلا، 327 مدال نقره و 434 مدال برنز و در سال 93 تعداد 651 مدال طلا، 561 مدال نقره و 678 مدال برنز در رقابت های کشوری کسب کردیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: همچنین در مسابقات بین المللی ورزشکاران ما در سال 92 به 2 مقام اول و در سال 93 چهار مقام اول، سه مقام دوم و یک مقام سوم را به خود اختصاص دادند که این نشان دهنده سیر صعودی مدال آوری ورزشکاران در سطوح بین المللی بود.

وی ادامه داد: همچنین نمایندگان استان در مسابقات آسیایی در سال 92 به 19 مدال طلا، 12 نقره، 12 برنز و در سال 93 به 31 مدال طلا، 14 نقره و 18 مدال برنز دست یافتند.

کیانی زاده بیان کرد: در رقبابت های جهانی در سال 92 نتوانستیم در بخش تیمی به مقامی دست یابیم اما در سال 93 سه مقام نخست، یک مقام نایب قهرمانی و یک مقام سومی حاصل کار نمایندگان استان بود.

وی افزود: همچنین در سال 92 تعداد شش مدال طلا، شش نقره و پنج برنز و در سال 93 تعداد شش مدال طلا، چهار نقره و 10 مدال برنز حاصل کار ورزشکاران ما بود.

وی به کمبود اعتبارات اختصاص یافته به ورزش خوزستان برای توسعه زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: باتوجه به این که اعتبارات خوبی برای استان از منابع مختلف استانی و ملی در نظر گرفته شد اما این منابع به صورت کامل اختصاص نیافت و ما در برخی پروژه های نیمه تمام با مشکل مواجه شدیم ولی با این وجود با برنامه ریزی توانستیم در سال 93 با همان اعتبارات اختصاص یافته از منابع ملی و ماده 180 بسیاری از پروژه های نیمه تمام را تکمیل و تعدادی نیز پروژه جدید در سال 94 تعریف کردیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان خوزستان به ساماندهی هیات های ورزشی استان و تعریف سند چشم انداز برای توسعه شهرستان ها اشاره کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت شهرستان ها با اولویت قرار دادن شهرستان هایی که مدال آوری خوبی در عرصه های مختلف داشته اند اعتبارات خوبی را به آن ها تزریق کردیم که با برنامه ریزی دقیق کیفیت عملکرد هیات ها را نسبت به سال 92 و 93 ارتقا دادیم.

وی بیان کرد: در سال 94 نیز باتوجه به روندی که در پیش گرفته ایم تعدادی پروژه نیمه تمام داریم که در انتظار جذب اعتبار بوده و اگر به بهره برداری برسند تحول خوبی در استان شکل می گیرد.

کیانی زاده تصریح کرد: برخی سازمان ها و خیران استان در زمینه ساخت و سازهای اماکن ورزشی همکاری خوبی با اداره ورزش و جوانان استان دارند و با اعتباراتی که در سال 94 پیش بینی شده است بیش از 30 مکان ورزشی را افتتاح خواهیم کرد. در حال حاضرنیز چند مکان ورزشی آماده افتتاح در سطح استان وجود دارد که به دلیل بدهی های آب و برق افتتاح آن ها به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: در سال 94حدود 15 میلیارد ریال به هیات های ورزشی استان اختصاص دادیم که اقدامات موثری نیز با این تامین اعتبار در ورزش شهرستان ها صورت گرفت. در سال گذشته نیز حدود 25 میلیارد ریال به هیات های ورزشی اختصاص یافت.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که همواره جزو استان های برتر کشور معرفی شده ایم افزود: در سال 94 درصد رشد ورزش استان نسبت به سال های 92 و 93 بسیار بالاتر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در ورزش قهرمانی باتوجه به کمبود اعتبارات و مشکلاتی که وجود داشت به صورت صد در صد موفق بوده ایم که افتخارات خوبی را نیز به دست آوردیم و اگر بخواهیم این روند تداوم یابد باید تیم ها و ورزشکاران استان را همچنان حمایت کرده و زیرساخت های لازم را برای توسعه ورزش برای آن ها فراهم سازیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار