تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۹۶۵۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور پروانه گمرکی در گمرک خرمشهر الکترونیکی شد
در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، الکترونیکی شدن رویه های گمرکی و تحقق گمرک الکترونیک، صدور پروانه گمرکی در گمرک خرمشهر الکترونیکی شد.

عارف باوی مدیرکل گمرک خرمشهر روز شنبه گفت: طرح الکترونیکی شدن صدور پروانه های الکترونیکی در این اداره کل، پیرو دستور، پیگیری و حمایت رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و در راستای تحقق دولت الکترونیک اجرایی شد.

وی ادامه داد: در این طرح، صدور پروانه یا برگ سبز کاغذی در سالن واردات گمرک متوقف شده و به جای آن، برای صاحب کالا برگه ای با عنوان پروانه الکترونیکی یا رسید کالا یا دستور ترخیص (Release Order ) صادر شده و پس از صدور پروانه الکترونیکی کد رهگیری برای صاحب کالا ارسال می شود.

باوی ادامه داد: با اجرایی شدن این رویه، در انجام تشریفات گمرکی در رویه واردات قطعی تحول ایجاد شده و تمامی این عملیات به صورت الکترونیکی شده و امکان استعلام و رسیدگی الکترونیکی اطلاعات پروانه های ترخیص گمرکی و تایید اصالت آن به صورت لحظه ای و برخط در کوتاهترین زمان ممکن از سوی کرشناسان امور گمرکی و نیز مراجع ذیصلاح انجام می شود.

مدیر کل گمرک خرمشهر اضافه کرد: این اقدام هم راستا با سیاست های سازمان جهانی گمرک در خصوص ساده سازی فرآیندهای گمرکی در رویه ها و حذف تشریفات زائد و با به کارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی و سامانه های هوشمند الکترونیکی و در راستای الکترونیکی شدن رویه های گمرکی صورت می گیرد.

باوی اضافه کرد:گمرک با همکاری جمعی از اساتید و پژوهشگران،نسبت به تولید و پیاده سازی سامانه جامــع امور گمرکی اقدام کرده است که این سامانه امکان پوشش فـرآیندها و عملیات ترخیص کالا از لحظه ورود کالا به قلمـــرو گمرکی تا اتمام تشریفات ترخیص کالا را به همراه دارد.

باوی گفت:با حذف کاغذ از سالن ارزیابی گمرک تا درب خروج در جریان تشریفات گمرکی رویه واردات کالا، تمامی مراحل بررسی اسناد، الکترونیکی شده و ارزیابان و کارشناسان برای ارائه نظر کارشناسی خود و تایید اوراق و اسناد گمرکی، از امضای الکترونیکی استفاده می کنند.

مدیر کل گمرک خرمشهر تصریح کردک:اجرای کامل این طرح، امکان جعل اسناد را به حداقل می رساند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: گمرک خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار