تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۹۵۸۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ارشاد خوزستان خبر داد:
تشکیل «کمیسیون توسعه سینمایی» در خوزستان / اکران فیلم در سالن‌های سازمان‌ها و دانشگاه‌ها
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان از تشکیل «کمیسیون توسعه سینمایی» در اداره‎کل ارشاد استان در آینده ای نزدیک خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان از تشکیل «کمیسیون توسعه سینمایی» در اداره‎کل ارشاد استان در آینده ای نزدیک خبر داد.

همایون قنواتی امروز با اشاره به لزوم بهسازی اکران فیلم‎ها در استان خوزستان اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک قرار است تا کمیسیونی با حضور تعدادی از دستگاه‌های فرهنگی خوزستان و افرادی در حوزه سینما از جمله حوزه هنری و صداوسیما تحت عنوان «کمیسیون توسعه سینمایی»، در اداره‎کل فرهنگ و ارشاد استان تشکیل دهیم که از طریق آن فعالیت‌های مربوط به بهسازی و اکران فیلم‌ها در سینماها را پیگیری کنیم.

وی در ادامه افزود: ما همچنین به دنبال این هستیم که بتوانیم سالن‌هایی را که دارای مشکلات اکران بوده و امکان پخش فیلم ندارند، از جمله سالن‌های سازمان‌ها و نهادهای استانی و همچنین سالن دانشگاه‌ها را مجددا فعال‌سازی کنیم تا اقدام به پخش فیلم در این سالن‌ها کنند.

قنواتی در خصوص تجهیز سینماهای استان به سیستم دیجیتال تصریح کرد: ما در حال مذاکره برای دریافت سه دستگاه دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم تا در سه سالن سینمایی استان که به دلیل آنالوگ بودن غیرفعال شده‌اند نصب کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ادامه داد: فعلا برای دریافت این سیستم‌ها درحال مذاکره هستیم و بعد از انجام مراحل قانونی باید بررسی کنیم تا ببینیم کدام‌یک از سالن‌های استان دارای آمادگی مناسب برای نصب این سیستم‌ها هستند.

وی در پاسخ به این سوال که  آیا آماری از سینماهای دیجیتال استان در دست هست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر سینماهای اهواز مجهز به این سیستم دیجیتال بوده و همچنین اطلاع داریم که مجتمع فرهنگی دزفول و سینما نخل خرمشهر نیز دارای دستگاه دیجیتال هستند.

قنواتی افزود:  همانطور که می‌دانید تقریبا همه سینماهای کشور درحال گرایش به سمت دیجیتالی‌شدن هستند و دیگر امکان پخش فیلم‌ها به صورت نگاتیوی و یا آنالوگ وجود ندارد، ازاین‌رو درحال تلاش هستیم تا در آینده‌ای نزدیک تمام سینماهای غیرفعال استان را به سمت فعال‌شدن ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خاتمه به طرح اکران افطار تا سحر در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان طرح اکران «افطار تا سحر» یا «اذان تا اذان» را داشتیم که در تعدادی از شهرهای استان خوزستان که دارای سینماهای فعال هستند و عمدتا در سینماهای اهواز از جمله سینما ساحل، اکسین و فلسطین اجرا شد و این سینماها برای اجرای این طرح دو سانس به سانس‌های معمول خود اضافه کردند که منجر به افزایش قابل ملاحظه‌ای در استقبال مردم از فیلم‌ها شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار