تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۹۳۱۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برقراری صلح بین سه طایفه در «کرخه» با حضور خدام رضوی
برقراری صلح بین سه طایفه در «کرخه» با حضور خدام رضوی

 با حضور خدام حرم امام رضا(ع) در شهرستان کرخه، مراسم برقراری صلح و سازش بین سه طایفه برگزار شد.

محمدعلی جلالی رئیس دادگستری شهرستان کرخه در این مراسم که با حضور خدام حرم امام رضا (ع)، امام جمعه شهرستان کرخه و جمعی از مسئولان و سادات و بزرگان و شیوخ در مسجد جامع امام علی(ع) شهر الوان برگزار شد، ثمر و اثر گذشت را بسیار ماندگارتر از مجازات برشمرد و گفت: گذشت، قلب مؤمنان را به هم نزدیک می کند و این کاری است که از هیچ مجازاتی بر نمی‌آید.

  وی افزود: خانواده‌ای که در اوج اقتدار می‌بخشد، دارای روح بزرگی است و کار بزرگی انجام داده که کمتر کسی قادر به انجام آن است.

وی بیان کرد: سازش و گذشت از توصیه‌های مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه به تأسی از آموزه‌های دین اسلام و آیات و روایات است. امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند برخوردها و رفتارهای بزرگ منشانه‌ای مانند گذشت هستیم.

رئیس دادگستری شهرستان کرخه گفت: سال گذشته حدود چهار فقره پرونده قتل با وساطت و کمک بزرگان و سادات و شیوخ در شورای حل اختلاف شهرستان کرخه منجر به سازش شد و امسال نیز یک فقره پرونده قتل به سازش انجامید.

جلالی با قدردانی از حضور خدام حرم رضوی و با دعوت از همه مردم شهرستان برای حضور در ستاد صبر دادگستری شهرستان و همکاری با دستگاه قضایی برای ایجاد سازش در پرونده‌های قابل مصالحه، افزود: با کمک مردم عزیز و بزرگان و شیوخ، بسیاری از دعاوی قابل سازش است و می‌توان از شکل‌گیری پرونده‌های قضایی جلوگیری کنیم. 

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار