تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۹۵۱۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده مطرح کرد:
انتقاد از سکوت مسئولان در برابر ضرر و زیان کشاورزان
متاسفانه امسال به علت بی توجهی دولت و نبود برنامه ریزی لازم قیمت خرید محصولات کشاورزی از مزارع به شدت افت پیدا کرده و با بحران جدی در این خصوص مواجه شدیم
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با انتقاد از سکوت و خاموشی مسئولان در برابر افت شدید قیمت خرید محصولات کشاورزی و ضرر و زیان کشاورزان، گفت: توسعه صادرات یکی از راه های برون رفت از این مشکل است اما متاسفانه دولت در این خصوص هم برنامه مشخصی ندارد و تنها نظاره گر است.

انتقاد از سکوت مسئولان در برابر ضرر و زیان کشاورزان / دولت برای صادرات سیب زمینی ورود کندعباس پاپی زاده با اشاره به وضعیت نگران کننده بخش کشاورزی و ضرر و زیان گسترده تولیدکنندگان این بخش به علت پایین بودن قیمت خرید محصولات کشاورزی،گفت: متاسفانه امسال به علت بی توجهی دولت و نبود برنامه ریزی لازم قیمت خرید محصولات کشاورزی از مزارع به شدت افت پیدا کرده و با بحران جدی در این خصوص مواجه شدیم.

مسئولان نظاره‌گر بحران بخش کشاورزی

نماینده مردم دزفول درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به خاطرپایین بودن قیمت‌ها نسبت به افزایش چند برابری هزینه تمام شده تولید محصولات کشاورزی، کشاورزان ضرر و زیان بسیار سنگینی را متحمل شدند، تصریح کرد: قبل از شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی ازجمله سیب زمینی بارها و بارها هشدارهای لازم دراین خصوص را خطاب به مسئولان اعلام کردیم تا قیمت‌ها به صورت منطقی تر تنظیم شود که متاسفانه هیچ توجهی به این مشکلات و مسایل صورت نگرفت.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس ادامه داد:به مرور زمان و با شروع فصل برداشت محصولاتی مثل سیب زمینی درسایر استانها وضعیت بدتر هم می شود و تا پاییز به تواتر،مناطق مختلف کشور گرفتار این مشکل خواهند شد.

این نماینده مردم درمجلس نهم با اشاره به افزایش شدید قیمت کالاها و اقلام مختلف در سطح بازار،ادامه داد: متاسفانه در حالی که قیمت خرید محصولات تولیدی از تولیدکننده واقعی و منصفانه نیست و از تولید تا مصرف بین قیمت‌ها فاصله و تفاوت فاحشی وجود دارد که این وضعیت  به ضرر کشاورزان و تولیدکنندگان و تنها به سود دلالان و واسطه‌ها است.

قیمت‌های فعلی پاسخگوی بار هزینه ای تولید محصولات کشاورزی نیست

پاپی زاده با یادآوری اینکه به عنوان مثال هزینه تولید هر کیلو سیب زمینی 250 تا 300 تومان است،تاکید کرد: اگر کشاورزان محصولات خود را حتی با همین قیمت هم بتوانند به فروش برسانند،بازهم عملا پاسخگوی بار هزینه ای آنها نبوده و آنها دچار ضرر و زیان بسیار سنگینی خواهند شد.

وی با بیان اینکه بارها هشدارهای لازم داده شد و گفتنی ها را گفتیم تا شاید از سوی دولت تدبیر لازم اتخاذ شود،تاکید کرد: تنها اتفاقی که رخ داد فقط سکوت و سکوت مسئولان در برابر این شرایط حساس و بحرانی بود و آنها به راحتی از کنار مسئله عبور کردند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با اشاره به کاهش میزان تولید محصولات کشاورزی به علت کمبود آب و نبود بارش نزولات آسمانی ادامه داد:امسال میزان بارندگی ها مناسب نبود و  کم آبی به محصولات کشاورزان خسارت بسیاری را وارد کرد.

دولت از کشاورزان خسارت دیده به صورت جدی و با روش‌های ممکن حمایت کند

پاپی زاده تاکید کرد:درچنین شرایطی و در راستای حمایت از تولید ملی انتظار می رود،دولت از کشاورزان خسارت دیده به صورت جدی و با روشهای ممکن حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه صادرات محصولات کشاورزی یکی از راه های برون رفت از این مشکلات و کمک به کشاورزان است،اظهارداشت: متاسفانه  دولت در زمینه صادرات هم هیچ اقدام و برنامه مشخصی ندارد،درحالی که باید دراین خصوص به صورت جدی ورود کند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تاکید کرد: توسعه صنایع تبدیلی، سردخانه ها و تبدیل و فرآوری محصولات مازاد برای مصرف درفصول بعدی از راه های برون رفت از این بحران و حمایت از کشاورزان  است که دولت باید رسیدگی به این موضوعات را در دستور کار جدی خود قرار دهد.
:
:
:
آخرین اخبار