تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۹۱۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن سینمای جوان خوزستان خبر داد:
ساخت مستند داستانی «میهمان ناخوانده» با موضوع گرد و غبار خوزستان
رئیس انجمن سینمای جوان خوزستان از ساخت مستند داستانی «میهمان ناخوانده» با موضوع مطالعه و بررسی ریزگردها در استان خبر داد.

رضا سیادت امروز اظهار کرد: فیلم مستند داستانی مهمانان ناخوانده با موضوع مطالعه و بررسی ریزگردها در استان خوزستان به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوان خوزستان و کارگردانی صادق رضایی عکاس، فیلمساز و مدرس دانشگاه که از سال گذشته تاکنون در دست تهیه است به  مرحله تدوین رسید.

وی افزود: این فیلم با رویکردی علمی و هنری درصدد کالبد شکافی بحران گرد و خاک و دستیابی به راهکارهای پیشنهادی در این خصوص است.

رئیس انجمن سینمای جوان خوزستان تصریح کرد: فیلم داستان واقعی خانواده‌ای را روایت می‌کند که در اثر حمله ریزگردها با مشکلاتی مواجه می‌شوند و تکاپوی آنان جهت حل مشکل آنان را وارد ماجراهایی می‌کند در کنار آن به روش تدوین موازی و گونه مستند مشاهده‌گرا سکانس‌های متعدد روزهای حمله ریزگردها و اثرات آن بر محیط زیست انسانی و طبیعی استان روایت می‌شود.

سیادت ادامه داد: این فیلم بدون استفاده از نریشن(گفتار متن) و عمده تصاویر به‌وسیله دوربین تلفن همراه فیلمبرداری شده و از متدهای مستند اکسپریمنتال(تجربی) بهره برده است.

وی خاطرنشان کرد: عوامل فیلم عبارت از تدوین و صداگذاری ابراهیم سعیدنژاد؛ دستیار کارگردان مژگان محجوبی‌زاده؛ تصویربرداران صادق رضایی و علی یونسی، تحقیق و پژوهش دکتر مهدی مشعل و دکتر مهدی نورزاده حداد؛ مشاوران کارگردان محمود رحمانی و مهدی طرفی؛ مشاوران و کارشناسان علمی طرح مجتبی گهستونی، حسین فاضلی، مرتضی عبیداوی، کاوه جاسب و آرش نور آقایی، مدیر تولید سینا سلمانپور هماهنگی و تدارکات امین طایی؛ صدابردار رسول رضایی عکاس و دستیار تصویر مجتبی عبیداوی؛ مجری طرح رضا سیادت است.

رئیس انجمن سینمای جوان خوزستان عنوان کرد: سد زندگی، گاگریو دو دریچه، نور در آغوش زاگرس چشم اندازهایی از باغملک و مستند مهربان (در دست تدوین) از جمله فیلم‌های ساخته شده صادق رضایی کارگردان این فیلم هستند.

وی در پایان بیان کرد: این فیلم با هدف آسیب‌شناسی و مستندنگاری و بیان مسئله ریزگردها تهیه شده و درصدد شناسایی و معرفی راهکارهای پیشنهادی جهت تقلیل اثرات زیست محیطی آن است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار