تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۸۵۲۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرد:
کاهش آورد آب رودخانه‌های خوزستان
معاون بهره برداری سازمان آب و برق خوزستان گفت: میزان آورد آب در حوضه های آبی استان در 6 ماهه نخست سال آبی، 5 میلیارد و 590 متر مکعب بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد کاهش یافته است.

هوشنگ حسونی‌زاده اظهارکرد: همچنین این میزان آورد در مقایسه با میزان متوسط سالانه آورد آب‌های استان، 58 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی افزود: آورد آب حوضه کارون 2 میلیارد و 826 متر مکعب، حوضه دز 2 میلیارد متر مکعب، حوضه کرخه 520 مترمکعب و حوضه مارون 213 متر مکعب بوده است که حوضه کرخه با توجه به گستردگی، حجم آورد پایینی دارد و بحرانی‌ترین حوضه آبی حوزستان به شمار می رود.

حسونی‌زاده اظهار کرد: حجم ورودی آب نسبت به سال‌های نرمال در حوضه کرخه 18 درصد، حوضه مارون 27 درصد، حوضه کارون بزرگ 54 درصد، حوضه دز 59 درصد و حوضه کارون 51 درصد است که متوسط ورودی آب در کل حوضه‌ها 44 درصد بوده است.

معاون بهره برداری سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: حجم کلی ذخایر مخازن آب استان پیش از این 20 میلیارد و 300 هزار مترمکعب بوده که این عدد در 6 ماهه نخست سال آبی، با 8 میلیارد مترمکعب کسری به 12 میلیارد و 300 هزار مترمکعب رسیده است و با توجه به پایین بودن حجم ذخایر مخازن استان، لازم است تا کلیه بهره برداران آب در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و شرب در مصرف آب بیش از گذشته صرفه جویی کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار