تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۹۲۸۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شورای راهبری خوشه‌های صنعتی در خوزستان تشکیل شده است

  مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: شورای راهبری خوشه‌های صنعتی با توجه به اهمیت تشکیل و فعالیت خوشه‌های کسب و کار در استان تشکیل شده است.

علی مهدی‌پور روز سه شنبه با اشاره به اهمیت تشکیل خوشه‌های کسب و کار برای تقویت و توسعه اشتغال و تولید در استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هشت مدیر کل از دستگاه‌های مرتبط در این شورا برای مدیریت تشکیل و فعالیت خوشه‌های صنعتی عضو هستند.

وی گفت: در این شورا با تشکیل ۲ خوشه صنعتی گیاهان دارویی و صنایع دستی در استان موافقت شد که اقدامات تشکیل این خوشه‌ها در حال انجام است.

هفت خوشه صنعتی در خوزستان وجود دارد.

مهدی‌پور زمان به ثمر رسیدن یک خوشه صنعتی و تدوین آن را سه سال عنوان کرد و ادامه داد: برای فعال شدن خوشه صنایع دستی، روستاهای مورد هدف در استان نیز شناسایی شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان اظهار کرد: توسعه و رونق خوشه‌های صنعتی به اقتصاد خوزستان و نظام‌مند کردن اشتغال حرفه‌های مختلف بسیار کمک می کند.

توسعه واحدهای تولیدی به خارج از شهرک‌های صنعتی

مهدی‌پور افزود: در برخی شهرستان‌ها با افزایش تقاضا برای ایجاد واحد تولیدی و سرمایه گذاری روبرو هستیم اما زمین برای واگذاری محدود است.

یکی از مصوبات سفر دوم رییس جمهور به خوزستان توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در استان است.

وی ادامه داد: به همین دلیل به دنبال توسعه واحدهای صنعتی در خارج از فضای شهرک‌های صنعتی هستیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان تصریح کرد: یکی از این ظرفیت‌ها پادگان‌ها هستند که در حال پیگیری استفاده از پادگان‌هایی با فضای مناسب و بدون استفاده برای ایجاد واحد تولیدی هستیم.

ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی در خوزستان

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با اشاره به ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی در استان اظهار کرد: به عنوان مثال ایجاد ناحیه صنعتی گیاهان دارویی در شهرستان دزپارت از جمله اقداماتی است که در این راستا در حال انجام است.

مهدی پور افزود: ایجاد شهرک های صنعتی تخصصی باعث برندسازی در استان و تقویت ظرفیت‌های تولیدی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در خوزستان ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار