تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۷۹۰۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توافقات اداره کل ارشاد و صدا و سیمای خوزستان برای طرح «اهواز؛ پایتخت کتاب ایران»
در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان صدا و سیمای خوزستان مسایل فرهنگی مختلف به ویژه طرح اهواز پایتخت کتاب ایران مورد بررسی قرار گرفت.

همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این نشست به ارایه گزارشی از وضعیت حوزه فرهنگ و ادب در استان خوزستان پرداخت.

 وی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود خواستار توجه بیشتر به اهالی فرهنگ ادب استان و همکاری صدا و سیما در نشاط بخشی و فعال سازی فضای فرهنگی استان شد.

قنواتی در ادامه با تشریح طرح های اهواز برای رقابت در پایتخت کتاب ایران خواستار استفاده از فضای پدید آمده جهت انجام اقدامات عملی به منظور طراوت بخشی بیشتر به فضای فرهنگی استان شد.

در ادامه رحیمی، رییس سازمان صدا و سیمای مرکز خوزستان، ضمن استقبال از پیشنهادات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به تنگناهای موجود در بخش صدا و سیما اشاره کرد و گفت: سیمای خوزستان در راستای توسعه فرهنگی و معرفی چهره های ادبی و هنری استان از هیچ کمکی فرو گذاری نخواهد کرد.

رییس صدا و سیمای مرکز خوزستان پیشنهاد کرد: برای هماهنگی هر چه بیشتر جلسات کاربردی در سطح کارشناسان ادارات با حضور تشکل های غیردولتی برگزار شود و تلاش گردد که به اقدامات عملی منجر شود.

در پایان این جلسه مشارکت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تولید محتوی بخش خبر علمی، فرهنگی و هنری به منظور اشراف هرچه بیشتر بر حوزه ادبیات، تمرکز بر شناسایی و معرفی بیش از پیش مشاهیر فرهنگی، هنری و ادبی استان خوزستان از طرق مختلف مانند تهیه برنامه های مستند و برگزاری بزرگداشت ها، شناسایی و اعلام سوژه های فرهنگی و ادبی استان خوزستان از طریق اداره کل و معرفی آنها به صدا و سیما به منظور تمرکز هر چه بیشتر و تولید محتوی توسط کارشناسان صدا و سیما، ساخت و پخش تبلیغات رادیو و تلوزیونی جهت ترویج انس با کتاب، صدا و سیمای مرکز خوزستان وعده داد تا از طریق تولید برنامه های رادیو و تلویزیونی  در خصوص معرفی نویسندگان و ناشرین موفق استان در حال حاضر، معرفی تازه های نشر و پرفروش ترین کتابهای هفته، معرفی مشاهیر ادبی گذشته استان و برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی مورد موافقت قرار گرفت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار