تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۹۲۹۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت‌نفت آبادان - آلومینیوم اراک، رویای کمالوند در اراک

 تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و آلومینیوم اراک در حالی روز شنبه هفته آینده در اراک به مصاف هم می‌روند که تیم صنعت‌نفت آبادان برای فرار از قعر جدول سه امتیاز بازی را نیاز دارد.

 هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال جام خلیج‌فارس روزهای شنبه و دوشنبه هفته جاری با چند دیدار حساس پیگیری می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها ۲ تیم صنعت‌نفت آبادان و آلومینیوم اراک به مصاف هم ‌می‌روند.

تیم آلومینیوم اراک که در این فصل توانسته نتایج قابل قبولی کسب کند رفته رفته روند افول را پیش گرفت اکنون جزو تیم‌های میانه جدول به شمار می‌رود.

صنعت‌نفت آبادان که با آمدن فراز کمالوند روند خوبی را در پیش گرفته در چهار بازی گذشته خود ۲ پیروزی و ۲ شکست به دست آورده و اکنون برابر شاگردان حسینی دنبال پیروزی است.

آلومینیوم اراک تاکنون با ۲۲ گل زده همانند تیم صنعت‌نفت جز خطوط حمله ضعیف لیگ به شمار می‌رود و مهاجمان این تیم چندان فرصت طلب نشان ندادند هر چند خط دفاعی تیم کمالوند نیز در چند بازی گذشته استحکام لازم را نشان نداده است.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته یکسان بود و تیم صنعت‌نفت آبادان در بازی گذشته برابر میهمان خود مس رفسنجان به برتری رسید و آلومینیوم اراک نیز میزبانش پیکان تهران را شکست داد.

صنعت‌نفت آبادان با چهار برد، هفت تساوی و ۱۵ باخت و با ۱۹ امتیاز در رده شانزدهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب ششمین پیروزی این فصل خود است تا در جدول صعود کند.

در آن سوی میدان نیز آلومینیوم اراک با ۹ برد، هفت تساوی و ۱۰ باخت با ۳۴ امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی جای گرفته‌ و به دنبال کسب دهمین پیروزی فصل است تا با لغزش تیم‌های بالای سر خود به رده‌های بلاتر جدول صعود کند.

تیم اراکی در این فصل به راحتی به حریفان خود موقعیت گل نمی‌دهد و در آن سو در تیم نفت بازیکنی مانند علی یوسف حضور دارد که کار خط دفاعی آلومینیوم را سخت خواهد کرد.

در تیم صنعت‌نفت طالب ریکانی در کنار صادق بارانی نقش کلیدی را برابر امیر نوری و یونس اکبرپور خواهند داشت و در آن سوی میدان نیز شروین بزرگ و احسان قهاری بازیکنان با کیفیت آلومینیوم با سرعت و قدرت بدنی بالای خود روز سختی را برای خط میانی صنعت‌نفت رقم خواهند زد.

نبرد اصلی این بازی را می‌توان در خط میانی پیش‌بینی کرد جایی که ۲ تیم از هافبک‌های توانمند و تکنیکی بهره می‌برند که هر کدام از این بازیکنان جزو خوب‌های لیگ به شمار می‌روند، امیر هوشمند و امیر نوری در ترکیب آلومینیوم اراک روز راحتی برابر طالب ریکانی و مصطفی احمدی نخواهند داشت.

تقابل شروین بزرگ و عرفتن قهرمانی در خط دفاعی صنعت‌نفت و طالب ریکانی و امیر نوری در خط میانی، و علی یوسف و بهروز نوروزی فرد در خط دفاعی آلومینیوم از جدال‌های دیدنی‌ این دیدار خواهد بود.

مربی تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: بازی راحتی در اراک پیش‌رو نداریم اما برای کسب امتیاز برابر آلومینیوم به میدان خواهیم رفت.

احمد آذرنیا بیان کرد: حریف را به خوبی آنالیز کرده‌ و نقاط ضعف و قوت آنها را مورد شناسایی قرار داده‌ایم هر چند آنها نیز ما را به خوبی بررسی کرده‌اند.

وی افزود: ما نباید اشتباهات کوچکی که باعث از دست دادن امتیاز شود را برابر آلومینیوم اراک تکرار کنیم تا بتوانیم با دست پر به آبادان برگردیم.

مربی تیم صنعت‌نفت آبادان گفت: تیم آلومینیوم فوتبال را به سبک نوین و هجومی بازی می‌کند و شکست دادن این تیم کار بسیار سختی است ولی ما برای انجام این کار سخت کاملا آماده هستیم.

یکی از بازیکنان تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان نیز گفت: بازی کردن در اراک برابر تیم آلومینیوم دشوار است زیرا این تیم در خانه نتایج خوبی کسب کرده و برای پیروزی فشار زیادی بر میهمان خود می‌آورد.

طالب ریکانی افزود: با توجه به شرایطی که داریم در این دیدار راهی جز کسب امتیاز نداریم و بازیکنان تیم برای دست یافتن به آن سرشار از انگیزه هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار