تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۷۶۵۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار:اختیارات استانهای مرزی باید بازنگری شود
استاندار خوزستان روزچهارشنبه در دومین نشست تخصصی مدیران کل امنیتی و انتظامی استانهای مرزی کشور درمحل هتل کاروانسرای آبادان با اشاره به تحولات و تغییرات ایجاد شده در جغرافیای اقتصادی ، فرهنگی و سرزمینی بمنظور اداره مطلوب و بهترمرزها با نسخه بومی خواستار بازنگری دراختیارات استانهای مرزی شد.

عبدالحسن مقتدایی رونق کسب کار، رفاه و نیز تامین معیشت مرزنشیان برای تثبیت جمعیت مرزها و ایجاد امنیت پایدار منطقه مهم دانست و گفت توسعه اقتصادی مناطق مرزی نیاز به تصمیمات محلی وبومی با توجه به شرایط و با رعایت قانون و مقررات مربوطه دارد که اختیارات لازم استانها باید بازنگری شود.

استاندار خوزستان گفت : درشرایط کنونی انباشت سرمایه گذاری ، تامین رفاه و آسایش موجبات تعلق خاطر درمردم را فراهم می سازد که می توان تعلق خاطر مادی نامید که خود سبب تراکم ، تثبیت جمعیت و امنیت پایدار در مناطق می شود.

مقتدایی گفت: مردم تعلق خاطر ازمنظر دیگری همچون محل تولد و دوران کودکی و ارزشهای اسلامی ، فرهنگ بومی و قومی خود دارند چیزی که به نوعی دفاع جانانه از سرزمین در دوران دفاع مقدس را رقم زد.

استاندار خوزستان گفت: درشرایط کنونی که جغرافیایی اقتصادی و فرهنگی دستخوش تحول شده است ، درمرزهای باید مردمی را نگه داریم که امور معیشتی شان تامین و غالب بر امور معیشتی مرکز باشد و اگر نسخه ای با محوریت رفاه داشته باشیم قطعا موفق خواهیم بود.

مقتدایی گفت : اعتقادات دینی و ارزش های ملی درایجاد تعلق خاطر مرزنشینان تاثیردارند اما اصل موضوع تامین رفاه و آسایش مردم است و اگر امور معیشتی مردم تامین شود نیاز به کار تبلیغی نیست .

استاندار خوزستان درمجموع توسعه اقتصادی اعم از رفاه اجتماعی و فردی درمناطق مرزی را درتامین امنیت مرزها موثر دانست و گفت : مرز نشینان سربازان بدون سلاح ما هستند که درتامین امنیت مرزها به مراتب از سلاح توپ بهترعمل می کنند.

وی تاکید کرد که باید کاری کنیم که اختیارات مسوولان دراستانها با هدف تامین امورمعیشتی مردم و مرزنشیان به فراخور بیشتر شود و اختیارات تفویض شود که بتوانند تصمیمات بومی بگیرند.

مقتدایی دراین زمینه صدور مجوز راه اندازی بندرشادگان درتابستان گذشته ازسوی وزیرکشور قدردانی کرد و گفت: درپی راه اندازی بندر هندیجان نیز هستیم .

مقتدایی گفت: خوشبختانه کارهای بزرگی در مرزهای خوزستان درحوزه اقتصادی و امنیتی شروع کرده ایم و به نحوی عمل شده است که ابعاد سرمایه گذاری اقتصادی دراین مناطق برای رفاه مردم رسوب کند و تعلق خاطر در مردم ایجاد نماید.

دومین نشست تخصصی مدیران کل امنیتی و انتظامی استانهای مرزی کشور صبح امروز چهارشنبه با حضور مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور درمحل هتل کاروانسرای آبادان شروع و به مدت 2 روز ادامه دارد.

دراین نشست مدیران کل امنیتی و انتظامی استانهای خراسان رضوی ، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و غربی ، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی ، بوشهر ، ایلام ، گیلان ، هرمزگان ، همدان و کرمانشاه حضور دارند.
:
:
:
آخرین اخبار