تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۵۵۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري خوزستان:
حریم شهرستان کارون با اهواز به زودی تعیین می‌شود
به هرحال هر تغییری که در جهت اصلاح است در ابتدا باعث ایجاد نوعی ناهماهنگی می شود اما در طول سالیان مردم از مزایای آن بهره مند می شوند / از مزایای تبدیل کارون به شهرستان، جدا شدن بدنه شهری آن از شهرستان اهواز و ایجاد ادارات مستقل از جمله فرمانداری در آن است
خوزنیوز: مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري خوزستان گفت: در کنار ناهماهنگی های ناشی از تبدیل کارون به شهرستان، مزایای زیادی برای مردم کارون به وجود آمده که تعیین اعتبارات و طرح ها ی عمرانی مجزا از آن جمله است.

پیمان کاظمی نژاد در گفت و گو با خوزنیوز اظهارداشت: تعیین حریم شهرستان اهواز و شهرستان کارون چرخه ای قانونی دارد و باید طرح جامع شهرستان کارون تصویب شده و کمیسیون های مربوط به آن تشکیل شود که این امر که با جدیت ازسوی معاونت عمرانی خوزستان درحال پیگیری است.

وی افزود: در این مدت طرح های شناوری نیز در نظر گرفته می شود تا برای انجام کارهای عمرانی مشکلی وجود نداشته باشد.

مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري خوزستان گفت: به تازگی جلسه ای در همین زمینه در شهرداری اهواز برگزار شد و کارها به سرعت و بخوبی در حال انجام است؛ حریم شهرستان کارون با اهواز نیز به زودی تعیین می شود.

کاظمی نژاد یادآور شد: بخشی از کار تعیین حریم بر عهده مرکز است و ابتدا طرح جامع کارون باید به تصویب وزارت مسکن و شهرسازی برسد.

وی ادامه داد: زمان دقیق تعیین حریم مشخص نیست و بستگی به زمان تشکیل جلسات در وزارتخانه دارد.

مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري خوزستان درباره مشکلات ناشی از شهرستان شدن کارون گفت: به هرحال هر تغییری که در جهت اصلاح است در ابتدا باعث ایجاد نوعی ناهماهنگی می شود اما در طول سالیان مردم از مزایای آن بهره مند می شوند.

کاظمی نژاد عنوان کرد: از مزایای تبدیل کارون به شهرستان، جدا شدن بدنه شهری آن از شهرستان اهواز و ایجاد ادارات مستقل از جمله فرمانداری در آن است، گرچه شکل گیری این بخش ها زمان می برد، اما پس از آن دسترسی مردم به این ادارات راحت تر خواهدشد.

وی افزود: همچنین با شهرستان شدن کارون، هنگام تعیین اعتبارات برای این شهرستان اعتبارات جداگانه ای درنظر گرفته می شود و طرح های عمرانی آن به طور مجزا تعریف می شود؛ و این ها از مزایای شهرستان شدن است.
:
:
:
آخرین اخبار