تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۷۵۳۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ارشاد خوزستان:
خرید کتاب از نویسندگان خوزستانی به 90 میلیون تومان افزایش یافت
میزان خرید کتاب را در سال جاری از نویسندگان استان به 90 میلیون تومان افزایش داده به شرطی که همه مراحل چاپ و انتخاب ناشر در استان انجام شده باشد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بودجه خرید کتاب از نویسندگان استان را به 90 میلیون تومان افزایش داده‌ایم.

همایون قنواتی صبح امروز در همایش هنرمندان این شهرستان اظهار کرد: فرهنگ یک هویت پایدار و مسیر پایداری را در زندگی ما و نوع نگاه، جهان‌بینی، سنت‌ها و آداب ما دارد که سال‌های سال همراهمان بوده است.

وی ادامه داد: عزاداری‌ها، تعزیه‌خوانی‌ها و شبیه‌خوانی‌ها جزو فرهنگ پایدار ما هستند که خود مردم با توجه به اعتقادی که دارند با هزینه خودشان مراسم مذهبی را انجام می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: اگر فرهنگ را به عنوان یک کالای فرهنگی بخواهیم عرضه کنیم باید برای محصول فرهنگی خود جایگاه و متقاضی داشته باشیم در غیر اینصورت موفق نخواهیم بود.

قنواتی افزود: در حیطه فرهنگ و هنر بخشی از کار را درست انجام می‌دهیم و در بخش بعدی کار به بن‌بست می‌رسیم زیرا مسیری را که قبلا به بن‌بست رسیده، باز هم طی می‌کنیم.

وی همچنین گفت: میزان خرید کتاب را در سال جاری از نویسندگان استان به 90 میلیون تومان افزایش داده به شرطی که همه مراحل چاپ و انتخاب ناشر در استان انجام شده باشد.پیگیر مجوز چاپ کتاب در استان هستیم تا کار نشر و مجوز چاپ سریع‌تر و راحت‌تر در استان انجام شود.

قنواتی افزود: اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستگاه نظارتی و حمایتی از تولیدات فرهنگی و هنری هستند و هنرمندان باید با این دیدگاه به تولید و عرضه آثار هنری بپردازند.

در ادامه این همایش علی محمدطباطبایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز، گزارشی از فعالیت‌های هنری این اداره را تشریح کرد و پس از آن تنی چند از هنرمندان شهرستان و مسئولان انجمن‌های هنری مسائل و مشکلات خود را بیان کردند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار