تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۷۴۱۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر جهاد کشاورزی:
307 هزار هکتار از اراضی طرح توسعه کشاورزی خوزستان به مناقصه می رود
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا پایان ماه جاری، 307 هزار هکتار از زمین های طرح توسعه کشاورزی خوزستان به منظوز تامین زیرساخت های آماده سازی برای کشت به مناقصه می رود.

محمود حجتی چهارشنبه شب در ابتدای ورود خود به اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوزستانی یکی از استانهای مهم کشور در تامین امین غذایی است به همین دلیل همیشه این وزارتخانه نگاه ویژه ای به این استان داشته است.

وی افزود:  یکی از طرح هایی که می تواند علاوه بر خوزستان، کل کشور را در زمینه های کشاورزی و تولیدات محصولات شکوفا کند، اجرای طرح توسعه 550 هزار هکتاری توسعه کشاورزی خوزستان موسوم به «طرح مقام معظم رهبری» است که دولت یازدهم نگاه ویژه ای به اجرایی کردن آن دارد.

حجتی عنوان کرد: طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری خوزستان در هشت ماه گذشته و پس از سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان و به دنبال تخصیص اعتبار لازم، با پیشرفت فیزیکی و سرعت خوبی همراه است ضمن اینکه تا پایان آبان ماه جاری، امیدواریم مناقصه 307 هزار هکتار از اراضی باقیمانده طرح  انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی خوزستان افزود: 310 هزارهکتار ازاین اراضی (فازاول ) با اجراي شبكه هاي فرعي آبياري، زهكش زيرزميني، تجهیز، تسطیح و نوسازي اراضی به کشاورزان واگذارشده و در حال واگذاری است.

وی عنوان کرد: هم اکنون ماهیانه بین سه هزار و 500 تا چهار هزار هکتار ازاین اراضی  به بهره برداران واگذار می شود که با ورود کارگاه های جدید (پیمانکاران جدید) امیدواریم این میزان واگذاری در اواخر سال جاری به  هفت تا هشت هزار هکتار در ماه بالغ شود.

حجتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی طرح توسعه اراضی کشاورزی 550 هزار هکتاری خوزستان از تلاش های استاندار خوزستان در این زمینه  قدردانی کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح، شاهد شکوفایی اقتصادی و افزایش سطح تولیدات کشاورزی استان خوزستان درآینده نزدیک خواهیم بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار