تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۲۹۲۹۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۴ کیلومتر از مسیر دوم جاده اهواز به خرمشهر قبل از اربعین حسینی تکمیل می‌شود

 معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان گفت:چهار بانده کردن پنج کیلومتر از مسیر از اهواز به سمت خرمشهر و ۹ کیلومتر از خرمشهر به سمت اهواز قبل از اربعین تکمیل و زیر بار ترافیکی قرار خواهد گرفت.

  ولی‌اله حیاتی چهارشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی خرمشهر در پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: در اربعین سال گذشته در مسیر جاده اهواز به خرمشهر ۲ ایستگاه بین راهی برای توقف رانندگان تدارک دیده شده بود که نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی و تصادف داشت که امسال یک ایستگاه جدید در موقعیت حسینیه با امکاناتی همچون نمازخانه، سرویس بهداشت و استراحتگاه افزوده خواهد شد.

وی با انتقاد از وضعیت جاده امام رضا (ع) حد فاصل خرمشهر تا موقعیت مواکب حسینی گفت: این مسیر به عنوان اصلی‌ترین محور مواصلاتی، عمده ترافیک را در ایام اربعین دربر می‌گیرد و نیاز به روکش آسفالت، اعلام راهنمایی و رانندگی، شانه سازی تعریض است.

حیاتی ادامه داد :۷۵ هکتار از پارکینگ اربعین حسینی شلمچه محصور و ۱۵ هکتار غیرمحصور است که در صدد هستیم ۱۰ هکتار به ظرفیت پارکینگ محصور و ۴۰ هکتار به ظرفیت غیرمحصور افزوده شود ضمن اینکه جاده اصلی پارکینگ اربعین نیز آسفالت خواهد شد.

وی افزود: جاده لجستیک مواکب قبل از آغاز حرکت زائران اربعین حسینی در شلمچه ترمیم، بازسازی و روشنایی آن تامین خواهد شد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان گفت: اربعین سال گذشته در برخی از مواقع با چالش تامین آب مواکب اربعین مواجه شدیم که باید امسال به بهترین شکل افت فشار آب در پایانه مرزی و موکب برطرف شود.

وی به ساماندهی دست فروشان در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی در شلمچه اشاره و بیان کرد: با همکاری دهیاران و شهرداران معین در اربعین حسینی محلی برای استقرار دست فروشان تدارک دیده خواهد شد تا خالی در تردد زائران اربعین حسینی به وجود نیاید.

 در ادامه امام جمعه خرمشهر گفت: از سال گذشته تاکنون اقدامی برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده امام رضا(ع) انجام نشده و نیاز است در این محور اقدامی فوری انجام شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور توضیح داد: در مسیر جاده اهواز به خرمشهر با توجه به تردد زائران عتبات عالیات، کاروان‌های راهیان نور و زائران اربعین به احداث مجتمع خدماتی رفاهی نیاز است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار