تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۷۱۷۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی فقیه در خوزستان:
تربیت صحیح جوانان در گروی آبادی مساجد است
نماینده ولی فقیه در خوزستان، درجمع فعالان، مدیران و منتخبین کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، با تصریح بر این‌که اگر بخواهیم جوانان را به درستی تربیت کنیم باید مساجد را آباد کنیم، گفت: یکی از فعالیت‌های خوبی که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت تأسیس کانون‌های فرهنگی مساجد است.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در این دیدار که ظهر 15 مهرماه در بیت ایشان برگزار شد، اظهار کرد: «مسجد» حرکتی از جانب خداوند است که توسط پیامبر(ص) اجرا شد و در همه محله‌های شهرهای اسلامی نمایان می‌شود. خداوند سبحان می‌فرماید مساجد خانه‌های من است و خوشا به حال افرادی که در خانه‌های خود با طهارت آماده می‌شوند تا به زیارت من در خانه من می‌روند.

وی در ادامه با تصریح بر این‌که در ادامه این روایت آمده است که خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید «به افرادی که در تاریکی شب برای عبادت به مسجد می‌روند بشارت ده»، افزود: این بشارت نشان از آن دارد که خداوند برای افرادی که در تاریکی شب به عبادت ایشان می‌پردازند نور بزرگی را در روز قیامت قرار داده است.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که در تاریکی رفتن به مسجد، نور را برای انسان در قیامت به همراه خواهد آورد، افزود: اگر انسان در عالم دنیا برای روز آخرت خود نور را مهیا نکند در روز محشر نمی‌تواند چنین کاری را برای خود انجام دهد زیرا در روز قیامت هیچ خواسته‌ای برای انسان فراهم نمی‌شود.

آیت‌الله موسوی‌جزایری ادامه‌داد: خداوند فرصت جمع‌آوری نور درخشان را برای مسلمانان و مؤمنین فراهم کرده است که به راحتی می‌توانند از این فرصت طلایی بهره فراوانی را ببرند اما متأسفانه انسان از این فرصت هیچ استفاده صحیحی را نمی‌کند و همین امر باعث گمراه شدن وی خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر این‌که مساجد را تبدیل به سنگر کنید، گفت: اکنون جنگ توپ و تانک نیست، امروز جنگ علیه ایران اسلامی به صورت فرهنگی است که باید با تقویت مساجد مقابل دشمن ایستادگی کرد.

آیت‌الله موسوی‌جزایری با اشاره به یکی از مساجد جنوب تهران که مردم قبل از طلوع سپیده‌دم برای نماز جماعت درآن حضور می‌یابند و جمعیتی بسیار بالایی برای اقامه نماز صبح درآن‌جا تجمع می‌کنند، گفت: متأسفانه در اهواز امکان اقامه نماز صبح در برخی مساجد مقدور نیست؛ البته اکنون وضعیت نسبت به قبل بسیار بهتر شده است.

امام جمعه اهواز در ادامه با تاکید بر این‌که اگر بخواهیم جوانان را به درستی تربیت کنیم باید مساجد را آباد کنیم، افزود: یکی از فعالیت‌های بسیار خوبی که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت تأسیس کانون‌های فرهنگی مساجد است که نتیجه بسیار خوبی در چند سال اخیر داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان خاطرنشان کرد: مسئولان کانون‌های مساجد باید نظرات مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند تا گسترش فعالیت‌‌های دینی را بیشتر شاهد باشیم.

در این دیدار همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به اعیاد قربان و غدیر، اظهارداشت: از این تطابق چنان برمی‌آید که انسان ابتدا باید آنچه که او را وابسته می‌کند قربانی کند و سپس به سمت ولایت به حرکت درآید؛ به عبارتی با یک پاکیزگی روحی و نفسانی به سوی مسیر الهی حرکت کند.

وی با بیان این‌که انسان بهترین قاضی خویش است و به آسانی می‌تواند گام‌های کج خود را پیدا کند، در خصوص کانون‌های فرهنگی مساجد، گفت: اگر به تمدن اسلام و شهر اسلامی نگاه کنیم مسجد با شهر اسلامی پیوند بسیار عمیقی خورده‌است؛ به عبارتی دیگر مسجد سنگ بنای تمدن اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه هویت دینی و انقلابی، گفت: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری هر اندازه که به هویت دینی اهمیت ویژه دهیم، سد محکمی برابر تهاجمات نرم دشمن ایجاد کرده‌ایم.

قنواتی با اشاره به اعتماد خانواده‌ها به مساجد گفت: این امکان وجود دارد که با برنامه‌ریزی مناسب و ویژه، برخی از مشکلات جوانان را که عمدتاً رفتاری هستند برطرف کرد.

همچنین حسین براتی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد خوزستان، اظهارداشت: توسعه فعالیت‌های قرآنی از مهم‌ترین اهداف کانون مساجد است که این امر با برگزاری کرسی‌های تلاوت محقق می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد خوزستان تصریح کرد: تا پایان سال 93 تعداد کانون‌های مساجد استان خوزستان به هزار مورد خواهد رسید که این آمار در سال گذشته 900 کانون مساجد بود‌ه‌است. در این میان این نکته را باید مد نظر قرار داد که کانون‌ها در مبارزه با خرافه‌گویی فرقه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار