تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۶۹۸۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح سرشماری از بهره برداران کشاورزی ایران از پنجم مهر در سراسر کشور آغاز می‌شود
معاون طرح های مرکزآمار ایران گفت: طرح سرشماری از بهره برداران کشاورزی ایران از پنجم مهر ماه امسال درسراسر کشور آغاز می شود.

نعمت الله رضایی عصر شنبه در جلسه ستاد سرشماری عمومی کشاورزی در محل استانداری خوزستان اظهار داشت: طبق آخرین آمار به دست آمده در سال 82 چهار میلیون و 400 هزار بهره بردار کشاورزی در کشور وجود دارد.

وی گفت: برنامه ششم توسعه کشور در حال تدوین است و با این سرشماری جدیدترین آمار کشاورزی کشور در این برنامه گنجانده می شود که نتایج این سرشماری تا پایان امسال آماده می شود.

رضایی بیان داشت: این سرشماری به دستور رییس جمهوری و به صورت الکترونیک انجام می شود.

معاون طرح های مرکزآمار ایران گفت: 20 درصد از چهارمیلیون و 400 هزار بهره بردار در کشور از خانوارهای غیر ساکن هستند که باید قبل از سرشماری بهره بردارها ساکن و غیر ساکن را تعیین کنند.

وی گفت: بهره بردار به کشاورزی گفته می شود که 400 متر زمین برای کشاورزی داشته باشد و طیور و ماهی و دام حتی در میزان محدود پرورش دهد.

رضایی در ادامه با دادن اطمینان به کشاورزان از محرمانه ماندن اطلاعات آن ها خبر داد و افزود: تمام اطلاعاتی که از کشاورزان گرفته می شود محرمانه خواهد بود و این اطلاعات تنها برای داشتن اطلاعات از بخش کشاورزی کشور و رسیدگی هر چه بیشتر به این بخش توسط دولت است.

معاون طرح های مرکز آمارایران گفت: از پنجم مهر ماه این سرشماری آغاز می شود و تا 18 آبان ماه به مدت 40 روز کاری انجام می شود.

* کشاورزان در طرح سرشماری بهره برداران کشاورزی همکاری کنند

استاندار خوزستان گفت: کشاورزان خوزستانی با آمارگیران طرح سرشماری بهره برداران کشاورزی برای نفع منطقه و ملی همکاری کنند.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه ستاد سرشماری عمومی کشاورزی استان در محل استانداری خوزستان اظهار داشت: با کشاورزانی که در طرح سرشماری بهره برداران کشاورزی بیشترین همکاری را داشته باشند، در طرح های کشاورزی به ویژه طرح 550 هزار هکتاری همکاری می شود.

وی با اشاره به اینکه این سرشماری به نفع استان و کشور خواهد بود و آماردهی غلط صدمات زیادی را می تواند به بخش کشاورزی استان وارد کند.

مقتدایی در ادامه بیان داشت: مسئولان در شهرها و روستاها برای اعتماد سازی در بین کشاورزان و همکاری هر چه بیشتر کشاورزان با ماموران آمار باید تا زمان آغاز این طرح را در بین کشاورزان توجیه و معرفی کنند.

وی در ادامه افزود در حال حاضر 200 هزار بهره بردار کشاورز با تولید 109 محصول کشاورزی در استان وجود دارد و باید در دوره طرح روزانه ازپنج هزار بهره بردار آمارگیری شود.

مقتدایی گفت: برای اجرای این طرح به 508 آمار گیر نیاز است که این آمارگیرها توسط فرمانداران و سازمان جهاد کشاورزی تعیین می شوند و دوره های آموزشی آمارگیران تا یک هفته آینده برگزار می شود.

استاندار خوزستان در ادامه افزود: به منظور اینکه کشاورزان از امکانات و امتیازات برخوردار باشند باید در ارائه آمار دقیق به ماموران آمار همکاری لازم را داشته باشند تا گامی بلند در بهبود هر چه بیشتر کشاورزی استان برداشته شود.

همچنین در ادامه جلسه مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خوزستان اظهار داشت: برای انجام این طرح به 150 خودرو در سراسر استان نیاز است که فرمانداران و بخشداران باید این خودروها را در اختیار ماموران آمار قرار دهند.

سید لطف الله هاشمی در ادامه افزود: ماموران آمار در دسته های شش نفره تقسیم می شوند که برای هر گروه یک معاون فنی و اجرایی نیز در نظر گرفته می شود.

وی افزود: سرشماری یک کار گسترده و اجرایی است و آمارگیری مقدمات گسترده ای برای برنامه ریزی دقیق در آینده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار