تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۷۸۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر‌کل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
شوری‌آب‌کارون سبب کاهش محصولات‌کشاورزی در خوزستان شده است
مدیر‌کل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: شوری آب کارون سبب کاهش محصولات کشاورزی در خوزستان شده است.

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: شوری آب کارون به حدی رسیده که بر کیفیت محصولات زراعی و باغی تاثیر گذاشته است.

وی افزود: آب کارون به اندازه‌ای شده که بر کیفیت محصول خرما تاثیر گذاشته این در حالی که نخل در برابر شوری آب نسبت به گیاهان دیگر خیلی مقاوم است.

مدیر‌کل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: EC آب به اندازه‌ای رسیده که در برخی از محصولات زراعی و باغی مانند لوبیا و نیشکر شاهد کاهش محصول بودیم.

چنگلوایی افزود: شوری آب سد گتوند، علاوه بر تاثیر بر محصولات کشاورزی شهرستان‌های همجوار که از آب سد برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند بر کشاورزی استان خوزستان نیز تاثیر نامطلوب گذاشته است.

وی تاکید کرد: باید در اسرع وقت برای شوری آب سد گتوند چاره‌ای اندیشیده شود در غیر این صورت کشاورزی شهرستان‌های که تحت پوشش سد هستند از بین می‌رود.

مدیر‌کل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: باید راندمان آب را بالا ببریم تا کیفیت آب کارون افزایش یابد خوزستان قطب کشاورزی کشور است اما در سال های گذشته به علت انتقال آب کارون و احداث سد گتوند کشاورزی خوزستان مورد تهدید قرار گرفته است.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهنس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
0
لابد سوء مدیریت هیچ تأثیری ندارد مــــــُـــــــــــــهندِس ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
0
با این وضعیت باز هم هی شورا تشکیل میدن که آّب منتقل کنن!
کشاورزا خیلی وقته مشکل آب دارند. واقعا فقط باید برای این تصمیم گیری ها تاسف خورد. یه جا حتی آب خوردن سالم هم نباشه بعد اینقد اصرار و فشار برای بردن آب!
به جای دورا دور تصمیم گیری، چند بار کارشناس فرستادن که وضیت آب رو بسنجه؟ این خطه اسباب بازی نیست که دلبخواهی هر تصمیمی گرفته بشه
:
:
:
آخرین اخبار