تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۶۷۸۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بهره برداری از منابع آب خوزستان:
لایروبی رودخانه کارون به زودی آغاز می‌شود
معاون بهره برداری از منابع آب خوزستان درباره پروژه لایروبی کارون در حدفاصل پل سوم تا پل سیاه اهواز گفت : اعتبارات لازم تخصیص داده شده و با واریز اولین قسط در روزهای آینده این پروژه آغاز و تا پایان سال۹۳ به بهره برداری می رسد.

مصطفی شبه اظهار کرد: اعتبارات لازم برای لایروبی رود کارون در سطح شهر اهواز تخصیص داده شده است و با واریز اولین قسط لایروبی رود کارون آغاز می شود.

وی افزود: در صورت واریز اولین قسط پروژه، لایروبی رودخانه کارون حد فاصل پل سوم تا پل سیاه انجام می شود.

معاون بهره برداری از منابع آب خوزستان گفت:هزینه های اولیه برای طرح لایروبی رود کارون در سطح شهر 95 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود : برای لایروبی رود کارون در حد فاصل پل سوم تا پل سیاه 25میلیارد ریال در نظر گرفته شده که منتظر واریز اعتبارات هستیم.

شبه با بیان اینکه بدلیل کمبود اعتبارات لازم محدودیت هایی داریم گفت:نقطه های درون شهری بعنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پاسخ به اینکه برخی از کارشناسان علوم آب دانشگاه چمران اهواز معتقدند لایروبی به این شیوه مفید نیست، گفت: سازمان بهره برداری از منابع آب با تشکیل دو گروه از مهندسین مشاور و اعضای هیئت علمی مرتبط به شناسایی عامل بروز لای و تشکیل جزیره در سطح رود کارون پرداخته است.

معاون بهره برداری از منابع آب خوزستان افزود: بعد از اظهار نظرهای کارشناسی و مطالعه بر روی طرح به این نتیجه رسیدیم که این نوع لایروبی علمی و مفید است.

شبه در مورد زمان پایان پروژه لایروبی رود کارون گفت: لایروبی رود کارون برنامه ای 10 ساله است و مشکلات مالی باعث تاخیر در اجرای آن شده است.

وی در مورد پایان لایروبی رود کارون در حدفاصل پل سوم تا پل سیاه گفت : با واریز اعتبارات لازم در روزهای آینده این پروژه آغاز و قبل از سال جدید به بهره برداری می رسد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار