تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۵۸۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح احیای کارون منتظر چیست؟
عضو شورای شهر اهواز گفت: بالا بردن سطح آب کارون، جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه و لایروبی آن، تکمیل ساحل سازی ها و ایجاد ایستگاه های تفریحی و امکانات رفاهی در حاشیه رودخانه اقداماتی است که باید برای احیا کارون انجام شود.

احمد باورساد اظهار کرد: در هر شهری در دنیا که رودخانه بزرگی وجود داشته باشد، آبادانی و امکانات رفاهی را شاهد هستیم و اکنون که اهواز سرمایه بزرگی مانند کارون دارد باید نهایت استفاده را از آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: با این حال می بینیم که از یک سو فاضلاب به دورن رودخانه ریخته می شود و از سوی دیگر آنچنان که باید به حاشیه ها پرداخته نشده است؛ هرچند پروژه ساحل سازی تا حدودی پیش رفته است.

عضو شورای شهر اهواز گفت: استانداری خوزستان در حال پیگیری طرحی است که مشارکت شهرداری، شورای شهر و سازمان عمران کارون مستلزم اجرای این طرح است. بنا بر این طرح، اختیاراتی به سازمان عمران کارون داده خواهد شد که بتواند برنامه هایی برای احیای رودخانه تعریف کند.

باورساد عنوان کرد: اجرای طرح های تعریف شده، نیازمند سرمایه گذاری است. در حال حاضر شهرداری و شورای شهر اهواز و همچنین مجموعه استانداری خوزستان در حال تلاش برای جذب سرمایه گذاران بزرگ است اما اولین انتظار یک سرمایه گذار، تامین امنیت سرمایه خویش است.

وی افزود: پیگیری استانداری برای مشارکت سازمان عمران کارون با شورای شهر و شهرداری در زمینه احیای رودخانه کارون نیز به همین منظور بوده است؛ زیرا قطعا با وجود سازمان عمران کارون در این طرح، می توان امنیتی که مدنظر سرمایه گذار است را ایجاد و سرمایه گذاران بزرگی را به سمت شهر هدایت کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار