تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۶۴۲۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقتدایی تاکید کرد:
تداوم برگزاری مسابقات ورزشی چندجانبه با استان‌های همجوار
استاندار خوزستان گفت: انتظار این است تا تحولی در جامعه ورزشی علاقه مند که فرصت حضور در میادین ملی و استانی را پیدا نمی کنند، ایجاد شود.

عبدالحسن مقتدایی در نشست با روسای هیات های ورزشی استان که روز گذشته، 18 خردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: ما می خواستیم جلسه ای با روسای هیات های استان و شهرستان ها برگزار کنیم تا مشکلات بررسی شود و بتوانیم آن آیین نامه ای که در شورای ورزش استان مدنظرمان است را اجرا کنیم، البته این برنامه زمان بر است و نیاز به پشتیبانی منسجم برنامه مالی دارد که باید پیگیر آن باشیم تا ورزش استان توسط کسانی که دست اندرکار ورزش در بعد قهرمانی و همگانی هستند، به اهداف خود برسد.

وی بیان کرد: تا رسیدن به این اهداف که ممکن است یک سال هم طول بکشد باید از فرصت ها در قالب برنامه های حتی کوتاه تر از کوتاه مدت بهره ببریم. باید از ظرفیت ها و امکانات موجود استفاده کنیم و احساس نکنیم که شرایط را نداریم. حتی زمانی که تسلیم هستیم باید راهکاری برای گریز از شرایط موجود باشد.

استاندار خوزستان گفت: اعتقاد من بر این است که در شرایطی که می گوییم امکانات نیست هم می توان با آن چه داریم، خلق جدیدی داشته باشیم. به هر حال برنامه های اساسی، میان مدت و بلندمدت جای خود را دارند و سعی می کنیم آن اعضایی که قرار است پارلمان ورزش استان را تشکیل دهند، در این جلسه با یکدیگر تمرین ممارست کنند تا بتوانند در آن نشست، با شناخت بیشتر کار را پیش ببرند.

وی خاطر نشان کرد: قرار بود در این جلسه تمام هیات های ورزشی استان و شهرستان ها حضور داشته باشند ولی موضوعی که در این جلسه مدنظر است، چیزی جدا از شورای سیاستگذاری ورزش می باشد و به همین دلیل در فرصت بعدی، جلسه ای با حضور تمام هیات ها خواهیم داشت ولی شرط برگزاری این جلسه این است که در کنار تدوین برنامه ها، منابع مالی ای تجهیز شود. دوستانی مانند خبیر و کیانی زاده نیز پیگیر این موضوع هستند و این اتفاق دیر یا زود می افتد.

مقتدایی با بیان این که شاید نزدیک به 25 هیات نسبتا پرتماشاگر در استان داشته باشیم، گفت: در گذشته‌ی دور ورزش استان به این صورت بود که مسابقات باشگاهی در شهرستان و بعد هم به صورت استانی برگزار می شد و شرایطی بود که دائما مجموعه ها درگیر یک کار مثبت بودند ولی الان تمام استعدادها را کنار گذاشته ایم و منتظر هستیم تا لیگی برگزار شود و آیا در آن زمان می خواهند تیم بدهند یا خیر.

وی ادامه داد: بارها به دوستان گفته ام که مسابقات دو جانبه یا چند جانبه را با استان های همجوار خود برگزار کنید. به هر حال می توان چنین رقابت هایی را برگزار کرد و فکر نمی کنم نیاز به پول هم باشد. ما دائما بر نداشته هایمان ناله می کنیم. به هر حال شاید در لیگ های کشوری نباشیم ولی باید بتوانیم از نیروهای شهرستانی استفاده کنیم که هزینه ای هم ندارد. اگر استعداد جوانان را بروز دهیم، آیا با این کار استان های دیگر خواهان این استعداد نمی شوند؟ باید دنبال کارهای این چنینی باشیم.

استاندار خوزستان گفت: دنبال یک برنامه ریزی هستیم که از ابتدای تیرماه هر دو هفته یک بار مسابقاتی با یک استان همجوار برگزار کنیم که دردسر و هزینه هم ندارد و اگر هیات ها اراده کردند که چنین مسابقاتی را در حداقل های خودش در شهرستان ها مطرح کنند، فرمانداران شهرستان ها نیز موظف هستند تا این کار انجام شود.

وی با بیان این که هیات ها باید به شهرستان ها وصل شوند، خاطر نشان کرد: برای برگزاری چنین مسابقاتی در شهرستان ها باید مطلوبیت و علاقه مردم به آن رشته در شهرستان مدنظر قرار گرفته شود. همچنین باید به برگزاری رشته های سالنی هم توجه شود. برگزاری این مسابقات با حضور استان های همجوار، باعث رفت و آمد، نشاط و مطرح شدن استعدادها می شود. به هرحال باید به جوانانی که در شهرستان ها هستند، فرصت داد و با برگزاری این مسابقات خانواده ها نیز درگیر کار می شوند و مشارکت آن ها، رقابت و نشاط نیز در جامعه بیشتر می شود.

مقتدایی عنوان کرد: به هرحال با برگزاری این مسابقات می توانیم وحدت و انسجام استانی را به رخ استان های همجوار بکشیم و انتظار این است تا تحولی در جامعه ورزشی علاقه مند که فرصت پیدا نمی کنند تا در میادین ملی و استانی حضور پیدا کنند، ایجاد کنیم. ما وظیفه داریم که امکانات را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: برای برگزاری این برنامه باید به آن شهرستان هایی که جدید هستند و تجربه ندارند، کمک کنیم و به این صورت نباشد که فکر کنیم یک شهرستان کوچکی ایجاد شده است و استعدادی در آن نیست.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: مباحث کلی و اساسی هم در شورای سیاستگذاری ورزش استان مطرح می شود و البته باید لابه‌لای آن هم جلسات این چنینی برگزار شود. از هیچ بخش جامعه و فرصتی گذر نکنید و از آن ها استفاده کنید.

وی در ادامه گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان، یک جلسه مشترک با ورزش آموزش و پرورش با حضور کیانی زاده و خبیر داشته باشد. خدا را شکر در مسابقات رشته های مختلف ورزش آموزشگاهی در بخش های آقایان و بانوان، نزدیک به 26 هزار نفر حضور دارند که هیات ها از برگزاری این مسابقات بی خبر هستند و باید روسای هیات های استان و شهرستان ها بر این رقابت ها نظارت داشته باشند، چرا که این کار همان استعدادیابی است.

مقتدایی در پایان عنوان کرد: در شورای سیاستگذاری ورزش استان، ورزشی ترین فرماندار و مدیر را انتخاب و معرفی خواهیم کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار